Snart nytt jobb!!

 Det ser ut som att jag kommer få börja jobba igen snart och på ny arbetsplats! :)
Arbetsförmedlingen gav ju mig möjligheten att få arbetspröva, hade jag inte fått den chansen så hade jag förmodligen inte kunnat jobba alls. Vem vill anställa någon för full lön som inte alls har samma arbetskapacitet som andra pga. ett handikapp? Mitt förstahandsval bland arbetsplatser i Fårösund var Gotlands idrottscenter och i torsdags pratade jag med två utav delägarna om de skulle kunna tänka sig att ta emot mig. Jag förväntade mig ett nej då de redan har ganska många anställda men till min stora förvåning och glädje sa dem ja på en gång!!
 
Gotlands idrottscenter är en anläggning med sporthall, gym, simhall, hotell, vandrarhem, tillhörande löparspår, volleybollplan, fotbollsplaner osv. och det ligger bara 2 km ifrån där jag bor. Jag har varit där mycket sedan jag gick i skolan i Fårösund och känner till de flesta i personalen ganska bra. Det känns verkligen superspännande att för det första äntligen få byta arbetsplats efter fem år och sedan få jobba på idrottscentret!
 
Igår var det personalfest, en lyckad sådan! Under de år jag jobbat i Bungehallen har de allra flesta personalfester spårat ordentligt så jag är glad över att kvällen igår blev så bra. Vi hade vår traditionella kräftskiva med allt som hör till och med alla blandade åldrar i personalen. Riktigt trevligt!
 
Idag kom Linda hit med gofrukost, vi såg film och slöade hela förmiddagen. Skönt med sådana dagar! Nu sitter jag och funderar på att ta en promenad men har lite för ont för att det ska vara värt det.. förhoppningsvis kommer jag ut senare!
 

Sandra, Mona, Christoffer och André igår på personalfesten.
 
/Jeannie
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0