Smärta i blåsan och 25årsfirande

Läste just Linnéas kommentar om att hon börjat känna smärta i blåsan och att det skrämmer henne. Måste bara få skriva att det var ett väldigt konstigt sammanträffande! Den senaste tiden har nämligen min smärta suttit mer i blåsan än i urinröret och precis som du skriver Linnéa så är jag också oroad över detta. Hur ska man tolka den skiftningen? Däremot så upplever inte jag smärtorna i blåsan mer svårhanterliga, men sen ligger de två olika smärtorna på helt olika nivåer också.
De smärtor jag har i urinröret är rivande och trubbiga, smärtorna i blåsan är mer molvärk.
Men som sagt, hur ska man tolka detta? Och varför blir det så? Tänk om vi hade någon möjlighet att få svar på sådana frågor!
 
Igår firade vi en kompis som fyllde 25, vi har planerat hennes kväll rätt länge och vi var riktigt taggade och förväntansfulla! Det är här den värsta biten med vår sjukdom kommer in i bilden. man kan aldrig någonsin bara få längta och se fram emot något utan att det gnager någonstans att "jag kanske inte kan vara med". Jag var jättenojig hela dagen igår över att jag skulle bli dålig MEN det blev jag inte! Och jag var och är supertacksam över det!
 
Vi var tio stycken som skulle vara med och fira så vi hyrde en buss med chaufför under hela kvällen. När vi först av allt skulle hämta upp Anne och Martin hemma hos dem så stannade vi till där och gav Anne presenter, öppnade champagne, skålade, sjöng och skickade upp ljuslyktor som en fin start på kvällen. Sen åkte vi in till stan för att discobowla och föra innan utgång och tillslut hamnade vi allihop på Munken. Riktigt bra kväll, en kväll vi kommer minnas! Så glad att jag kunde vara med och att jag dessutom klarade mig bra, hade ont i kortare stunder men inget jag inte kunde hantera.
 
 
På måndag börjar jag jobba! Längtar!!
 
/Jeannie


Kommentarer
Linnéa

Jaså, ja det var verkligen ett sammanträffande. Skönt att inte vara ensam dock. Är kortison och/eller silverkloridbehandlingar något som du eller Fanny får eller har provat? Förut kunde jag ha kortare perioder med smärta från blåsan som kunde avhjälpas av att behandlas med kortison, utvidgning av urinröret samt silverklorid i blåsan.

2013-09-14 @ 19:04:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0