Förbannad

Konfalägret gick bra. Kroppen bråkade en del, så jag fick ta det lugnt, men jag hade det supertrevligt!
Vi fick igång jättebra diskussioner och HBTQ och kvinnosynen i våldtäktsrättegångar, och våldtäktsmobbing överhuvudtaget. Väldigt viktiga ämnen.

Det finns för övrigt inte ord för hur hemsk registreringen av romer som DN avslöjade i morse är. (LÄNK TILL ARTIKELN)
Jag dog lite när jag läste om det. Efter att ha kommit hem från ett läger där jag pratat mycket om jämställdhet och antirasism, alla människors lika värde osv så var det här avslöjandet verkligen en chock. Om 14-åringarna jag har på konfan kan tänka steget längre och inse att det är väldigt orättvist att placera människor i fack - hur kan då sveriges polis inte göra det? Har vi inte kommit längre?
Det är samma sak som att man skulle ha registrerat mig för att jag kommer från Robertsfors, ENDAST för att jag kommer därifrån. Jag menar, det finns många brottslingar där. Precis som det gör överallt.

Ne, huh. Jag är så arg. Det är få saker som gör mig så otroligt arg som rasism. Antifeminism kan få mig sjukt upprörd också. Och djurhat. Eller sammanfattningsvis: Brist på medmänsklighet och förståelse för andra varelser.
NEPP, nu måste jag tänka på annat innan jag går sönder.
Jag hoppas att ni andra också känner ilska över det som hänt.

/Fanny


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0