Dumma trägningar + framtiden

Nu har jag haft trägningar sådär onödigt länge. Jag får ta en paus ibland, men annars så sitter de i. Varenda toabesök tar typ en halvtimme minst på grund av smärtan.

Nu när jag sitter här på toan så tänker jag på framtiden. Att min framtid kommer innehålla det här, mer eller mindre. Allt ansvar jag inte kan ta på grund av det. Klickar runt på olika bloggar, någon är gravid. Kommer att tänka på att jag aldrig skulle fixa att ta hand om ett barn. Ett djur då? En katt kanske, inte hund. För mycket ansvar.
Tankarna glider iväg. Hur mycket kan jag utvecklas? Hur självständig kan jag bli? Kommer jag någonsin kunna skaffa typ villa, resa utomland, jag har liksom jätteliten inkomst, jag kan typ inte spara. Hur normalt kommer mitt liv bli? 
Mitt i kaoset och framtidsoron så slutar jag vara orolig.
Det kan vara något jag läste eller såg på datorn, jag vet inte.
Men jag fick en frid av att inte veta helt plöstligt.
Hur mitt liv kommer bli.
Jag menar, det är inte jätteskumt egentligen. Det är väl roligare att få presenter om man inte vet vad de innehåller.

I helgen ska vi försöka bli klara i badrummet (behöver borra en himla massa) så att vi kan skaffa kisse sen. Eftersom jag inte vill ta på mig ett ansvar för 15 år framöver så hade jag tänkt skaffa en katt från Djurskyddet att vara jourvärd åt. Tror jag kan må bra av att få ha ett liv med mig på dagarna. Efter några månader eller något kommer kissen få ett nytt permanent hem, och då kommer en ny kisse hit. Perfekt tid för att jag ska kunna tänka mig att ta på mig det ansvaret.
Eftersom vi ska ta en katt från Djurskyddet är risken ganska stor för att den är orolig, så då kan det nog vara en bra idé att ha borrat klart först!

Kram på er!

/Fanny


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0