Vätskedrivande drycker

Något som jag är lite konfunderad över är det där med vätskedrivande ting.
Har du problem med trängningar eller överaktiv blåsa så finns det ju vissa saker du bör undvika, som tex. te, kaffe och alkohol. Som ni säkert känner igen så dricker ju jag kopiösa mängder med te av en enda, enkel anledning. Jag blir bättre av det! Efter att ha hållit på med det så länge så vet jag att det inte bara råkat vara så utan jag VET att mina urinvägar mår bättre när jag dricker varm vätska som tex. te. Kaffe dricker jag inte jättemycket men då och då och jag har aldrig upplevt att jag fått mer trängningar utav det.
Men det där med alkohol.
 
Jag älskar öl och tycker verkligen att det är jättesvårt att avstå från. Så även om jag märkt att jag fått en del trängningar av just öl så så unnar jag mig öl ändå så länge det inte blir på bekostnad av någon annan. Alltså att jag förstår en fest för någon annan om jag blir dålig osv.
Något som jag lagt märke till är att trängningarna kommer väldigt fort när jag dricker öl, det räcker alltså med att jag tar tre klunkar så känner jag hur det börjar bränna i blåsan. Det verkar ju inte alls logiskt men jag har tänkt på detta så många gånger att det inte bara kan vara en slump. Det som är ännu mer skumt är att de där brännande trängningarna håller i sig runt en minut, sedan försvinner det sakta men säkert. Det liksom blossar upp och sen lägger sig.

Lite funderingar en onsdagskväll i väntan på något att göra. Ensam hemma, mår helt okej och alla är upptagna. Jättelajbans!
 
/Jeannie


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0