Ont men glad ändå

Att jag var smärtfri i morse var bara lugnet före stormen.. såklart, vad trodde jag? Nu har jag ganska ordentligt ont, jag kan röra mig och jag är inte fast på taoletten men jag utanför lägenheten går jag inte. Lite tur i oturen är att Linda ändå inte kan ses nu då hon är inne på akuten med en kompis. "Kan inte alla bara sluta må dåligt" som Linda uttryckte sig för en stund sen lite frustrerad över att alla runt omkring henne mådde dåligt.
 
Jag har hur som helst kunnat sysselsätta mig med att sy lite istället för att träna. Försöker komma på lite lätta saker att sy med min nya symaskin och har lyckats åstadkomma ett jättesött litet fodral. Tyvärr har jag inte tillgång till så mycket tyg så var lite deppig över det förut, att allt man tycker är roligt och allt man klarar av ska kosta pengar. Pengar är ju det jag har minst av.. skrev en kommentar i en köp och säljgrupp på Fb att jag gärna tog emot stuvbitar om någon hade men trodde egentligen inte att någon skulle svara. Till min stora glädje hörde en bekant av sig och sa att hon hade massor av tyg jag kunde få. Tänk vad lite som kan göra så mycket!
 
Så nu sitter även jag här med smärta men känner mig lycklig ändå (för lite tygs skull) haha! Känns som om trenden här på bloggen har vänt för tillfället!
 
/Jeannie


Kommentarer
lina

Nu tänker jag nämna något som funkar för mig! Hoppas jag inte väcker anstöt.

Som sagt känner jag mig lite bättre vid mens och oftast använder jag tampong kan knappt använda trosskydd då det skaver något enormt och irriterar.

Även när jag inte har mens och använder mig av denna ovanliga metod mår jag bra hela dan! Mitt äckliga obehag försvinner till en stor del! (Tänkte på ditt obehag)

Jo jag använder ordentligt med vaselin på tampongen och för upp. Sedan ordentligt med vaselin på övriga delarna för att lindra min sveda. Och tänk detta funkar! Jag kan ha obehag, smärta från urinröret men detta lindrar. Har bunkrat upp ordentligt med vaselin kan jag säga!

Sen såklart kan inte detta vara bra i längden men vill jag ha en dag då jag känner mig nästan frisk så gör jag det med glädje!

Jag har tappat tilltro till läkare, gynekologer och har ingen jag kan rådfråga. Ställa frågor kring detta. Har t.o.m undrat om jag inte har framfall el något eftersom när man för upp en tampong så lindras det!?

Hur upplever ni det med tamponger?

Hoppas jag inte nämnt allt för äckliga saker, delar bara med mig av mina tips :)

Kram Lina

Svar: Det är bra att du vågar dela med dig av saker som kanske inte för alla känns så självklart att dela med sig av. Vi måste våga öppna oss mer. Jag mår oftast sämre under mensen och upplever dessutom oftast att jag blir sämre när jag använder tampong. Alltså skulle detta som du beskriver inte göra någon positiv inverkan på mig. /Jeannie
None None

2013-03-04 @ 13:02:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0