Om läkarbesöket igår

Det gick bra hos läkaren igår, eller, helt okej i alla fall. Jag fick mitt intyg och det var det viktigaste, jag har också skickat in alla papper till försäkringskassan så nu håller jag tummarna för att det inte ska behöva ta lika lång tid denna gång som förra då allt dessutom bara var fel. Det som gick mindre bra var om min mage. Jag har börjat bli allt mer orolig för att det är något fel med min mage också då jag på sista tiden från och till har haft svåra smärtor i buken. Jag är laktosintollerant så jag vet vad det innebär att ha riktigt ont i magen men denna smärta kan verkligen inte liknas med någon sorts magvärk jag haft innan. Jag tog upp detta hos läkaren och lade till att jag var orolig över att det kanske kunde vara endometrios. Han kände lite på magen, frågade om jag hade ont just nu och det hade jag ju naturligtvis inte. Då sa han att han inte trodde det kunde vara det och ville släppa iväg mig. Men bara för att jag inte har endometrios så gör ju inte det att smärtorna försvinner! Jag frågade om vart jag skulle vända mig, vad jag skulle göra osv. Svaret blev "Du får göra ett ultrjaljud i Visby om du är orolig men du kan inte komma där och bara säga att du har ont i magen"
Nehej, vad fan ska jag säga då?? Jag fattar väl också att det kan vara vad som helst, magen är ju ett så utbrett område men om jag till och med kan specifiera vart värken i magen sitter och hur den relaterar sig, vad mer kan man begära av en patient? Det är inte jag som är läkare. 
 
Aja, jag får se hur jag gör!
 
Idag har jag en del uretritsmärtor. Sitter i soffan och väntar ut det med värme och te. Funderar på att åka hem till mamma och pappa i eftermiddag för att bland annat hämta hem min balklänning som ska på kemtvätt och sedan säljas. Vill egentligen inte sälja den.. men jag behöver pengarna, jag kommer med största sanolikhet aldrig få någon chans att använda den igen och den är ju inte smidig att förvara direkt. Det blir nog bäst om någon av årets studenter kan få glädje av den istället!
 
/Jeannie
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0