Sorg, saknad, lycka och längtan

Min sjukdom har betett sig rätt bra senaste 2 dagarna! Jag fick det rätt jobbigt igår under någon timme, men annars har det varit ovanligt lugnt! Om vi tänker nuförtiden motför ett halvår sedan så skulle jag säga att jag mår markant bättre nu. Varför det!? För ett halvår sedan jag gick så gott som aldrig under 4 på smärtskalan, oftast inte under 5. Nuföritden kan jag vara nere på 2 (!!!!) då och då, helt sjukt!

Kan det vara för att jag är lyckligare? Mindre rädd? Känner mer kärlek? Insett mer och mer hur mycket jag har att leva för?


Idag diskuterade jag och en som står väldigt nära mig om sommaren som kommer, och vad vi ska hitta på. Jag har mått så bra att jag inte ens tog med sjukdomen i beräkningen när vi planerade liksom, att tälta i några dagar reflekterade jag inte ens över skulle vara jobbigt för mig..?
2013 började väldigt dåligt för mig, men efter att ha tagit tag i jobbiga saker gång på gång så tror jag att det i slutändan kommer bli ett bra år. I år har jag prioriterat mig själv på ett sätt jag aldrig gjort förut, börjat ta hand om mig själv och fattat beslut som gynnar mig långsiktigt (men kanske är väldigt jobbiga kortsiktigt). Jag har ungefär 3 jobbiga månader framför mig nu, ser det ut som, men efter det kan det komma att bli ett fantastiskt år. Åhh, längtar efter sommaren!

Tog ett foto när jag stannade bilen för en vecka sedan ungefär. Som jag förstått det har ni det inte likadant överallt annars i Sverige just nu :)

 

/Fanny

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0