How it began

Hej!
Idag har varit en jobbig dag. Jag har haft väldigt ont stundvis, och dessutom plågats av en massa plugg-ångest. Man är ju inte superbra på att plugga när man har värsta ont.
Men jag är som ändå på bra humör, som jag brukar vara nuförtiiden! :)



Såg att vi fått en fråga om hur det började, vad som orsakade uretriten.

Det är självklart svårt att säga, men för min del var det såhär:
Enda sedan jag var liten har jag gått på toa väldigt sällan. Jag vet inte hur det var när jag var mindre, men så länge jag kan minnas så har jag som aldrig blivit kissnödig riktigt. Klart det är möjligt, men min gräns för kissnödighet är på en helt annan nivå än för andra.
Innan jag blev sjuk kissade jag 1-2 ggr på 2 dagar. Alltså typ 5 ggr i veckan.

En dag, från ingenstans vaknade jag upp mitt i natten och hade ont i urinröret. Sprang på toa, det blev VÄRRE istället för bättre. Jag satt där resten av natten.
Självklart, eftersom jag är jag, så kollade jag upp det först typ 1-2 veckor efter det började trots att symptomen blev värre och värre.

Jag hade då fått en urinvägsinfektion.
Jag fick penicillin, men det blev inte bättre. Sen blev det bättre en stund, sen värre, sen bättre, sen värre, och well.. här är jag idag, 5 år senare.

Man tror att jag har en överaktiv blåsa som bland annat vart med att orsaka detta. SAMTIDIGT har jag dock än väldigt låg kramptröskel och får kramper av lite vad som helst, så det kan ju vara med och orsaka detta? Eller så förvärrar det bara sjukdomen, och har inget med orsak att göra.

Vad har orsakat eran uretrit? Vet man det?

/Fanny


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0