Eventuell titthålsoperation

Idag var jag inne på kvinnokliniken för att att kolla om det kunde vara en cysta. Det var det inte. Allt såg bra ut och de kunde inte hitta något som var fel. Jag fick som tur var en bra läkare som verkligen förstod hur mkt jag led så han skickade inte bara iväg mig med lite alvedon som många andra gör. Han tyckte att vi skulle gå vidare med detta och bokade en ny tid till mig för att diskutera en eventuell titthålsoperation. Läkaren sa själv att han vill gärna kunna utesluta endometrios först och främst vilket skrämde mig lite. Tänk om det är det jag har.. min mammas kompis fick endometrios för många år sedan och hon var tvungen att operera bort livmodern pga. besvären.
Vill verkligen inte vänta en hel månad bara för att få komma och prata om en eventuell titthålsoperation. Vill inte behöva ha så här ont, det räcker med uretriten!
 
Josefin var här förut och lekte personlig assistent. Köpte hem ipren och fixade något att äta till mig. Nu ligger jag och väntar på att Christoffer ska komma hem. Hoppas på att diklofenak ska kunna rädda mig snart så jag inte behöver ligga här resten av dagen.
 
/Jeannie


Kommentarer
Mia


Hej!
Skönt att det inte var en cysta, eller.. Ibland vill man ju nästan att dom ska hitta nåt, SKA se nåt, då vet dom åtminstone vad dom kan göra åt det och hur dom ska gå vidare..

Håller tummar för att det inte är endometrios!

Själv gjorde jag min första cystoskopi idag.. Fy vad jag hade ångest, grinade hela morgonen.. Men det gick helt ok. Inte skönt men helt ok. Värre nu efteråt när man ska kissa :(

Hon kunde naturligtvis inte se något, men misstänkte uretrit, No Shit! Men trodde inte det var IC trots att jag sa att jag verkligen har ont i magen/blåsan oxå.
Fick kortison behandling. Men har ganska svårt att tro att det ska göra underverk..
Fick diklofenak suppar. av min polare Sara som var med som moraliskt stöd, hon har dom för gallstensanfall och sa att dom funkar riktigt bra.
Får väl stoppa upp en sån i rumpan ikväll om dom här kisseribesvären efter cyston blir att göra demon-ont l ;)
Hoppas du mår bättre snart!!

Svar: Jo jag hoppades faktist att det skulle vara en cysta, bara för att det för gångs skull skulle vara något som man vet vad det är och som inte är något ovanligt och främmande för läkarna. Har läst mer om endometrios idag och det slutade i panik och tårar i floder. Nästan alla symtom passar in på mig, jag skulle verkligen inte bli förvånad om det är det jag har men fy fan! Jag är så sjukt rädd för att det ska vara det... :,(
Vad skönt att det gick så pass bra för dig!! Verkligen skönt att höra! Kortisonet kan ju göra något, om man har tur. Bara att vänta och se.
Jag har också diklofenaksuppar, tycker också att de funkar bra. Dock inte mot uretritsmärtorna men dem funkar okej mot magsmärtorna jag har nu.

Kram på dig!
None None

2013-03-26 @ 18:34:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0