Dryg smärta

Just nu har jag kanske den mest frustrerande sortens smärta.
När jag ligger stilla och har värme och tar det lugnt så kommer bara den starka smärtan i vågor då och då, och ja.. jag mår helt enkelt som jag brukar ungefär. MEN direkt jag ställer mig upp, rör mig, kommer bort från värmen eller nåt så kommer den där smärtan och slår till. Jag låg till exempel i sängen nu och skulle bara gå ner och göra kaffe, och kände att jag inte hade för ont för att göra det. Jag tog mig halvvägs i trappen innan jag fick för ont för att klara ett enda steg till.
Sjukt irriterande. Man tror att man fixar mer än man gör liksom.

Imorgon ska min familj och en till familj till Kittelfjäll i en vecka.
Jag tror det kan bli ganska jobbigt, eller ångestladdat iallafall. 
Dels så ska vi åka bil i typ 6 timmar = kisspaus mitt i resan = stor risk för failure. Aja, jag får ju sitta fram och ha sätesvärme, så vi håller tummarna för att det ska gå bra.
Men det jobbigaste är ändå att vi, sammanlagt 9 personer, ska bo i en stuga med en enda toalett. En enda.
Dem vi ska fara med har aldrig sett mig ha ont, är inte så väldans insatta i min sjukdom och jag känner mig inte heeelt bekväm med att ta upp toan från dem i några timmar. Att inte känna sig helt trygg och stressfri gör ju inte sjukdomen bättre heller.

Aja. Det får lov att lösa sig. Alla har ju sagt att det är okej och att toa-problemet alltid kan lösa sig (knacka på hos grannen osv), men man vill ju inte vara ivägen. Man vill ju verkligen inte det.

Jag kommer inte ha internet till datorn där, men jag kanske göra något inlägg från mobilen!

Kram på er!

/Fanny


Kommentarer
Mia

Hej Fanny!

Kan inte du som oftast är så positiv och ser livet från den ljusa sidan, skriva ett inlägg i bloggen om hur man orkar leva med ständig smärta och denna ångest och oro för framtiden.
Du har säkert massor med tips på hur man ska tänka för att orka och för att inte sjunka ner i depression.
Jag känner just nu ett nattsvart mörker och bottenlös avgrund. :/
Men vill ju orka leva.. Vill kunna vara glad trots att det gör ont..
Kram

Svar: Jag svarar med ett videoinlägg på bloggen! :)
None None

2013-03-28 @ 16:16:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0