Svart te/grönt te

Har trängningar och kan inte sova.. sitter och nickar i soffan men kan inte riktigt slappna av så pass att jag somnar. Just nu har jag något i funderingarna som kan vara nyttigt att veta för er med uretrit. Jag ska egentligen inte säga något eftersom jag inte testat det ordentligt men jag kan ju berätta vad jag tror i alla fall. Ni vet att jag varit sämre nu ganska länge, inte riktigt kunnat bli symptomfri som förut. En tanke var att det var pga. att jag börjat jobba igen, även om det är väldigt lite så innebär det ändå lite stress naturligtvis.
Sen har jag länge gått och funderat på om det kan ha någon betydelse vad jag dricker för slags te. Att dricka te på morgonen har ofta varit min räddning eftersom mina urinvägar verkligen visat sig må bra utav varm vätska men på sistone så har teet verkligen inte hjälpt. Det låter ju konstigt att det skulle kunna göra så stor skillnad men just nu tror jag faktiskt att det har betydelse.
 
Jag har länge druckit svart te (för att det varit det billigaste och när man dricker i sådana kopiösa mängder som jag så blir det dyrt att köpa något annat än just det billigaste). Jag har funderat lite smått på om det gröna teet som jag drack förut var det som fick mig att må bättre så idag köpte Christoffer grönt te åt mig. Jag drack en halv kopp grönt te och en stund senare så utbrast jag "men Christoffer, jag har inga trängningar!" Jag har haft trängningar nästan dygnet runt så länge nu så för mig blev det verkligen skillnad när det helt plötsligt försvann. Det kan absolut vara en tillfällighet och det är därför jag ska pröva skillnaden klokt nu men det skulle faktiskt kunna vara så att min försämring beror på detta.. hur sjukt det än låter. Hoppas verkligen på det!!

Aloe Vera drycken har jag fortfarande inte märkt någon skillnad av men det kan ju ta tid så jag fortsätter tills dunkarna jag har är slut.
 
/Jeannie
 
 


Kommentarer
Linnéa

Intressant! Hoppas du får bukt med dina trängningar nu :)

2013-07-09 @ 10:18:48
Helena

Det är samma för mig! Svart te = trängningar och kissa kopiösa mängder, grönt te = no problem. Antar att det svarta är mer vätskedrivande?
Kram!!

Svar: Skönt att få det bekräftat!! Tack Helena! Det kan nog säkert vara så att det svarta är mer vätskedrivande men jag har ytterligare en teori. Svart te är inte inflammationshämmande, det är däremot grönt te. Det här är något som jag ska luska lite mer i så småningom har jag tänkt! Kram!
None None

2013-07-10 @ 23:14:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0