Fel te igen

Köpte något te med citron och ingefära och tänkte att det skulle vara bra men det känns nästan som om jag blir sämre av det..(?) fan. Ska jobba vid 12 men kommer inte kunna gå till jobbet om jag ska må såhär. Trängningar och ont.
 
Vill ringa min utredare på försäkringskassan och fråga hur det går, jag borde nämligen få ett beslut angående min ansökan om aktivitetsersättning nu i dagarna men jag hittar inte numret till henne och jag har helt glömt bort vad hon heter! Det enda jag mins är att hon hette Frisk precis som jag innan hon gifte sig. Bra Jeannie, värdefull information du tar in..
 
Något att se fram emot är paketet som väntar på mig i Bungehallen. Min andra beställning har kommit från Forever Living med nya, spännande produkter att både själv pröva och låta mina kunder pröva! Superkul!
Idag är det jättefint väder ute och vi planerar att utnyttja det till en grillkväll med kubbspel och allt annat som hör det till efter att alla slutat jobba. Underbart med sådana kvällar när planen är att vi gör något tillsammans men resten får bli som det blir. Alla som vill och kan är med, ingen plats eller tid är bestämd, vi bara väntar och ser vart kvällen tar vägen. Precis så ska det vara!
 
Nu ska jag leta efter något annat te så att jag kanske kan bli lite bättre!
 
/Jeannie
 


Kommentarer
Maria

Hej

Har fått väldig inspiration av er blogg och länge funderat på att skaffa en egen, men mest för att skriva av sig och kunna titta tillbaka hur man mådde just då, kanske kunna ge värdefulla tips för andra som befinner sig i samma sits som oss...

Den är inte helt färdig och jag har inte helt greppat alla nya funktioner ^^

Min första blogg heter iaf http://mitt-liv-med-uretrit.bloggplatsen.se/

Må väl :)

/ kram Maria

Svar: Det låter som en riktigt bra idé Maria! Det är viktigt att få skriva av sig och att dessutom kunna hjälpa andra genom att bara skriva om sig själv är underbart.
Lycka till! / Jeannie
None None

Helena

När jag haft ett skov funkar ingenting surt. Citron är big no-no pga det är så surt att allt bara svider och känns jävligt. Svepte ett stort glas lingondricka en dag och fy saaaatan vad hemskt det var att kissa ut det! Neutralt grönt te funkar, jag dricker även kopiösa mängder grönt jasmine-te. Gillar även genmaicha, grönt te med rostat ris i. Brukar aldrig få besvär av de sorterna!

Svar: Det konstiga är att det vanliga teet jag dricker som jag blir bättre av är just citronte. Det var därför jag blev så förvånad varför just Citron/ingefära inte alls hjälpte. Jag dricker dessutom ganska mycket citronvatten då jag annars bara dricker vatten till maten och det blir lite tråkigt, det har jag heller inga som helst problem med.
Men jag vet samtidigt att väldigt många har problem med sura drycker, Fanny tillhör den kategorin om jag inte missminner mig!
Tack för tipsen Helena! :) /Jeannie
None None

2013-07-21 @ 12:15:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0