Fanny uppdaterar!

Hej!

Nu var det länge sedan jag skrev här.
Jag önskar att jag kunde skriva att det är för att jag varit upptagen och haft superkul, men så är det inte. Jag har mått väldigt dåligt och helt enkelt inte orkat. Idag var jag på stan för första gången på sjukt länge.
Jag orkar inte.
När jag väl mår bättre tar jag ikapp på sömnen liksom. Haft mycket ångest under perioden också.

Aja, nog om det!

Idag är jag glad, har mått lite bättre än vanligt, träffat en vän som jag inte träffat på länge.. bra dag helt enkelt!

Tyvärr har min inkontinens blivit värre.. Ni som följt bloggen ett tag vet att jag aldrig haft problem med inkontinens, utan det började vid årsskiftet. Det har blivit oftare och oftare sedan dess, och 2 gånger på 3 dagar har jag nu behövt byta trosor mitt på dagen. Sjukt irriterande. Det kommer ofta när jag har sjuka mängder trägningar, eller nästan från ingenstans.
Igår öppnade jag lådorna som jag fått hemskickade med inkontinensskydd. De kanske är aktuella ändå. Jag kanske måste börja använda dem.
Jag blev lite bitter när jag insåg det, men sedan berättade mamma att hon varit på apoteket några dagar tidigare, och sett en kvinna STOLT bära omkring på dessa. Det var inget hon skämdes över, och mamma beundrade verkligen henne.
Sedan hon sa det känns det okej. Varför ska jag skämmas, må dåligt över att jag kissar på mig ibland?
Jag får bara se till att göra det lite praktiskt för mig. Mycket trägningar = skydd. Om jag inte ska vara hemma på ett tag = skydd. Och sen ha med sig extra trosor i väskan jämt. Inte så stor grej egentligen, och jag har börjat vänja mig vid tanken och normaliserat den.

På tal om hemma: Jag flyttar hemifrån på fredag!
Min egna, fina lägenhet!
Äntligen, äntligen, äntligen. Som jag längtat. I några veckor har jag varit nervös och orolig, hur ska det gå om jag är väldigt sjuk och inte kan göra mat och min sambo är borta? Ska jag inte äta då? Om det är stökigt och jag inte kan städa, ska saker mögla då? Kan jag verkligen ta hand om mig själv? Jag har beviljats bidrag till december, vad händer sen?!?!
Jag är mycket lugnare nu (tack Jeannie, du hjälpte mig verkligen!<3) och ser nu BARA fram emot flytten.

All ångest jag haft senaste tiden är inte bortblåst, men nu känns den hanterbar, och jag förstår knappt hur jag kunde ha så mycket ångest som jag hade. Till alla er där ute som har ångest: Det är okej! Ångesten kommer i perioder, och den KOMMER att gå ner! Det kommer bli bättre!

Ha det bra! <3

/Fanny


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0