Frid och lycka

Hejhej på er!
Senaste veckan har det gått väldigt upp och ner med sjukdomen! Måndagen var hemsk, men lördagen gick helt okej! Jag mådde till och med så pass bra att jag for med ett par kompisar till en lokal vi hyrde flera mil hemifrån och stannade där hela dagen och en bit in på söndagen, och det gick faktiskt helt okej! Jag hade jättetrevligt, och well.. det var verkligen jätteskönt att få komma iväg och träffa vänner man inte träffat på väldigt länge!

Imorgon är det LUB, som jag delvis ska hålla i. Vi ska prata om stresshantering och frid, två ämnen som är väldigt viktiga för alla, men som jag upptäckt är nödvändiga för oss sjuka.

Även om mitt liv är väldigt tungt just nu så känner jag mig lycklig, och fridfull. Det känns som att jag inte tittar så mycket bakåt, utan mer på framtiden. Ni vet, den där gamla goda Fanny som startade den här bloggen - hon börjar komma tillbaka!

Jag älskar att leva, fastän jag suttit på toa en himla massa idag och har rätt så ont.
Det är en himla skön känsla att älska livet, och ba strunta i allt som är värdelöst.
Det är svårt att lyckas må såhär, och även om man inte fixar det hur länge som helst så kan en liten stund vara ovärdelig. Försök förstå att det finns hopp.
Jag skulle vilja fara till Taizé snart igen (googla gärna, det är jättetrevligt där!). Friden jag uppnått där, den totala inre lyckan och lugnet och känslan av att allt ordnar sig, är verkligen supermysig. Jag har alltid tyckt meditation är svårt och krångligt, men där var det verkligen inte svårt överhuvudtaget. Det kom som naturligt! Jag får en liten minifrid av att bara tänka på hur mysigt det är där!

Har ni något speciellt som ger er frid och lycka, trots allt? :)

/Fanny


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0