Träning och plugga ekonomi

Min chef på idrottscentret berättade igår att han ville ge mig något i julklapp som han trodde jag hade mer nytta av än en chokladask. Han ville ge mig ett års gymkort. Jag började verkligen gråta när han sa det, två, tre månader hade väl varit en rimlig julklapp kanske men ett helt år! Jag har oroat mig väldigt mycket för hur jag ska ha råd att fortsätta med träningen under nästa år eftersom jag då inte längre kommer arbeta på idrottscentret och på så vis inte ha alla förmåner jag har för tillfället. Nu behöver jag inte tänka mer på det! Jag har verkligen kommit igång ordentligt, har tränat kontinuerligt i två månader och längtar till varje träningspass. Nandie och jag har dessutom ökat med fem träningspass i veckan, vill inte behöva sumpa det pga. pengar.  
Mitt mål just nu är att gå ner 5 kg och en storlek. Känns som en rimlig början, när jag väl nått det målet kommer jag sätta upp ett nytt.
 
Just nu ligger jag och väntar på att kunna börja jobba. Jag har förresten bestämt mig för att börja plugga ekonomi, dock har jag aldrig tidigare varit intresserad utav det och vet inte alls vart jag ska börja, vilken inriktning eller vad jag ska plugga för att vara berättigad till ett visst arbete. Är det någon av er läsare som pluggar eller arbetar inom ekonomi som kanske kan hjälpa mig med förslag på hur man bör gå tillväga?
 
/Jeannie


Kommentarer
Linnéa

Det beror på vad du tänkte jobba med? Samt hur hög utbildning du vill ha. Jag är inte själv utbildad/jobbar inom ekonomi, men planerar att läsa ekonomie kandidat på universitet i framtiden. Annars finns ju civilekonom om du vill vara riktigt högt utbildad (4 år på universitet). Finns dock mer specifika yrkesinriktade utbildningar på ca. 6 mån-2 år på högskola/miroi etc.

Svar: Just nu har jag inte möjlighet att plugga något annat än på distans och vill kunna vara berättigad till att arbeta med något så fort som möjligt. Har inte haft någon inkomst under en väldigt lång tid och känner att min skuld till min sambo blir större och större för varje dag (även om han själv säger att jag inte ska tänka så). Jag vill alltså veta vad jag kan och får lov att söka för arbete om jag tex. bara pluggat företagsekonomi. Mycket funderingar! :) /Jeannie
Jeannie Olsson Frisk & Fanny Karlsson

2013-12-10 @ 16:11:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0