snett bäcken

Såg just Linnéas kommentar till Fanny, där hon berättar att hon fått veta att hennes bäcken är snett och att ena benet är lite längre. Där har vi något som VERKLIGEN är intressant! Fannys bäcken är snett och det är även mitt. Vi är alltså tre stycken med uretrit som också har snett bäcken, är det fler av er uretritare som har samma problem? Spontant känner jag att det skulle kunna ligga ett logiskt samband mellan ett felställt bäcken och uretrit. Vore spännande att diskutera vidare detta!
(Om man inte vet om sitt bäcken är snett eller ej så är det enkelt att kolla upp! Vilken sjukgymnast som helst kan kolla det åt dig)
 
Idag har jag haft en bra dag, bara lite trängningar under dagen. Har passat på att laga riktigt fredagsmiddag ikväll när jag mått så bra. Hemmagjorda hamburgare med hembakat hamburgarbröd samt två olika sorters dressingar.
Just nu sitter jag och väntar på att Nandie ska sluta jobbet så att vi kan hitta på något. Killarna är iväg och kastar varpa, turnering imorn!
 
/Jeannie


Kommentarer
Linnéa

Jag är övertygad om att det har ett samband. Helt klart! Härligt att höra att din dag varit bra :)

Svar: Spännande! Hade verkligen varit intressant att höra om fler har det lika dant, känns ju som att det inte riktigt kan vara en tillfällighet! Tack :) /Jeannie
None None

2013-08-16 @ 20:32:07
Svipp

Hej! Har också tippat bäcken och uretrit, Med vänlig hälsning, svipp

Svar: Tack så mycket för att du delar med dig! Det här kan komma ha stor betydelse så småningom. /Jeannie
None None

2013-08-17 @ 12:01:15
Mia

Jag har oxå det!
När jag skulle föda mitt första barn så gick det inte, han fastnade. Det blev akut kejsarsnitt, och inför min nästa förlossning var jag orolig och gick på samtal, där barnmorskan sa att vi ska ta och röntga ditt bäcken bara för att du psykiskt ska veta att det är möjligt.
Men på röntgen syndes att jag var för trång så även nästa barn fick bli snitt.

Och för ett halvår sen var jag hos en man som många här i trakten går till. Han är lixom lite av en medicinman/kinesolog/kiropraktor/synsk/sätter nålar och lite sånt.
Och han kände lite på mig och frågade om jag ramlat av nån gunga som liten, eller ramlar av nån häst eller liknande för mitt bäcken var helt snett, och han sa att om jag hade kommt till honom innan min första förlossning hade det inte behövt bli kejsarsnitt När bäckenet är snett blir det som en krök där bebisens huvud inte kan passera..

Jag slog i min svanskota riktigt rejält en gång för typ 15 år sedan när jag åkte snowboard.. Kanske var det då..

Svar: Det MÅSTE finnas någon grund i detta, om vi redan är fem stycken som alla har snett bäcken samt lider av uretrit så måste det ju finnas många, många fler med samma kombination. Två frågor!
Hur länge har du haft uretrit?
Denne medicinman, kunde han räta ut ditt bäcken? I så fall, har du blivit bättre från din uretrit sedan dess?
None None

2013-08-18 @ 07:54:52
maria

Vad intressant att ni tar upp detta! Jag ska kolla upp detta vid ett tillfälle, en annan sak jag upplever mig ofta ha ont i höften enbart på min högra sida och det har jag aldrig haft innan jag blev sjuk. Kanske något samband?

Jo jag har skrivit några inlägg på min blogg om blåbär, visste ni att blåbär är bra mot inflammationer!? Lingon osötade är jättebragentemot att förhindra urinvägsinfektioner.

Jag har känt mig mycket bättre i både uretriten och cabdidan sedan jag dagligen började äta blåbär. Något att testa och gott är det!

Svar: Tycker absolut att du ska kolla upp detta! Det behöver inte kosta särskilt mycket heller, en privat sjukgymnast tar ofta inga stora summor. Att du ibland har ont i ena höften är också väldigt intressant! Jag upplever ibland smärta i min vänstra höft. Det kan liksom hugga till, knivskarp smärta och sen får jag halta ett tag tills det går över. Borde ju ha med en felställd höft att göra.

Jag läste det, det verkar väldigt intressant! Och inget förlorar man ju heller på att käka lite blåbär varje dag :) /Jeannie
None None

2013-08-18 @ 15:25:57
URL: http://mitt-liv-med-uretrit.bloggplatsen.se
Mia

Hej sent svar.
Haft uretrit i bara typ 9 mån. Men det har blivit mycket bättre med just det, vet inte om det var han som hjälpte mig, eller kortisonet. Eller så var allt det där bara en symtom av det som komma skulle. Det började med uretrit men nu 9 nio mån senare har jag en massa andra konstiga symtom. Så det här är nog nåt annat konstigt. Kroniskr trött, huvudvärk, nackvärk, ont i muskler och leder, domningar och känselbortfall, Men igen verkar veta vad eller verkar vilja hjälpa.
Ska på magnetröntgen av hjärnan för att utesluta MS :/
Tror inte själv att det är det heller, stämmer inte riktigt in..en privat doktor menar att jag har kronisk borrelia och jag äter lååångvarigantibiotikakur för det nu, marginell förbättring :(
Sjukt hopplöst allting :/

Svar: Hej Mia! Det var tråkigt att höra att du inte får någon hjälp! Dock skönt att då ska få en magnetröntgen så slipper sådant som MS ändå mala i bakhuvudet. Fortsätt att stå på dig! Du måste kunna få en ordentlig utredning!
Uppdatera oss gärna om du vill, håller tummarna för dig att de kan hitta något svar!

/Jeannie
Jeannie Olsson Frisk & Fanny Karlsson

2013-09-03 @ 21:02:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0