Så tog sommaren slut

Som ni ser har bloggen förändrats lite, det är jag som håller på och pillar. Tyckte att den förra layouten var så vit och tråkig. Tyvärr ser denna inte allt för rolig ut just nu heller men det blir bättre :)
 
Idag har uretriten varit snäll, däremot är jag superfökyld! Visserligen är en förkylning bättre än uretritsmärtor (såklart) men denna gång slog det till ordentligt. Igår var jag helt död, ont i hela ansiktet och i halsen, migrän, helt slut i kroppen osv. Gick liksom inte att njuta av att vara bra uretritmässigt. Idag har jag åtminstone kunnat sysselsätta mig. Träffat Linda och Ylva en stund och sen pysslat lite i garaget med betonggjutning.
 
Imorgon börjar skolorna på Gotland. Finns inget så tydligt tecken som det på att sommaren är slut. Jag fylls utav både ångest och längtan, har inte riktigt bestämt mig för om jag ska gråta eller skratta så att säga. Sommaren har gått alldeles för fort, det här året menar jag det verkligen! Alla har jobbat så mycket och min uretrit förvärrades lagom till sommaren så jag har varit mer låst än vad jag förväntat mig. Vart tog alla de där somriga strandfotona vägen? Alla de där kvällarna ute på Fårö som vi skulle ha? Alla sommarvarma nätter då man kan sitta ute utan att frysa..  fast samtidigt, om man ska se det från det positiva perspektivet så har vi hunnit med väldigt mycket för att ha varit så upptagna och bundna under sommaren. Vi har gjort allt vi planerat, bara inte lika mycket och ofta som vi trodde. Och så är ju hösten väldigt mysig också. Jag är en hösttjej, jag tycker om luften och sinnesstämningen man får när vädret blir mörkare och det börjar lukta höst.
 
Nu ska jag trotsa min onda hals och njuta av min uretritfria kväll (än så länge). Går ut på en promenad.
 
/Jeannie


Kommentarer
Linnéa

Varför är det så? Att när uretriten känns bra så får man symptom från något annat håll i kroppen? Och när man har ont på något annat ställe så känner man oftast mindre av uretriten... Knepigt! :)

Jag gillar hösten också, men visst känns det lite sorgligt när sommaren går mot sitt slut. Får ångest bara av att tänka på alla de som måste börja skolan nu i höst :)

Svar: Det är ju faktiskt väldigt konstigt, men tror vi är många som känner igen oss i det där! Kanske har något med en inflammation att göra, något som inte försvinner ur kroppen utan bara flyttar på sig.
Jo precis, blandade känslor, men tror nog att hösten kan bli bra om man bestämmer sig för det :) /Jeannie
None None

2013-08-18 @ 19:26:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0