Lång, jobbig, smärtsam dag

Orkar inte orkar inte orkar inte!
När jag nu trodde att smärtan var på väg ner, nej då går den upp igen! Har haft ont i nio timmar nu och under den tiden gjort allt jag kunnat för att dra ner smärtan men NEJ, jag ska tydligen ha ont i natt också.
Till vardags ligger jag på 2-3 på smärtskalan. När vi åkte ut till ön idag så låg jag på 4, klättrade sedan snabbt upp till 5, gick och kissade och helt plötsligt låg jag på 7. Stannade på 7 tills vi kom hem, trodde då att allt skulle lugna ner sig men istället klättrade jag till 8 och till sist låg jag på 9. Jag bröt verkligen ihop och stackars Christoffer kunde inte göra mer än vad han redan gjort.
 
Nu ligger jag runt 7-8, det river och sliter i urinröret och trängningarna trycker på. Har spänningshuvudvärk ovanpå det och känner mig utmattad. Hela kroppen bara protesterar. Överväger att ta mer smärtstillande, förut tog jag kodein, här hemma har jag annat morfin som är starkare men av morfin blir man trött och snurrig, kroppen blir så tung att det känns som om man ska sjunka igenom golvet och det tar INTE bort uretritsmärtorna. Man blir bara så trött att man ibland kan lyckas somna ifrån det, problemet är om man inte gör det... då blir det inte kul.
 
Just nu känner jag mig ändå ganska likgiltig. Jag förstår att jag inte kommer få sova i natt, jag förstår att jag kommer fortsätta att ha väldigt ont flera timmar till, jag förstår att jag förmodligen inte kommer kunna jobba imorgon. Eftersom jag inte längre så ofta har så här ont i min vardag blir det kaos i mitt huvud när det väl händer, det tar tid innan jag kan acceptera läget och all smärta. Men nu sitter jag bara och väntar på att solen ska gå upp typ..
 
Hoppas att NI har haft en bättre dag!
 
/Jeannie


Kommentarer
Linnéa

Tänker på dig.. Hoppas idag blir en bättre dag :)

Svar: Det värmer Linnéa!
None None

2013-08-02 @ 09:21:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0