Bättre nu

Mitt hemska skov har börjat dra sig tillbaka!
Igår var första dagen sedan i torsdags (med uppehåll fredag) som jag låg under fem på smärtskalan, jag kunde äntligen komma ut i solen! På kvällen bestämde Christoffer, Danne och Dennis att dem skulle tälta och fiska. Christoffer behövde verkligen också få komma iväg så det var skönt att de skulle göra något på tu man hand. Eftersom jag mådde så bra passade jag på att bjuda hem Linda, Nandie och Jeffrey hem till mitt för vin, kex och ost. Riktigt trevligt blev det.
 
Idag räknade jag med att jag skulle kunna jobba men det första som hände i morse var att jag fick så otroligt ont i magen så att jag inte ens kunde stå upp. Jag hade en släng av samma värk igår också, vad kan det vara? Jag försökte städa och ha mig när det dalat lite men då kom värken tillbaka igen. Så alltså vågar jag inte gå till jobbet idag heller. Håller tummarna för att jag ska kunna jobba imorgon!!
 
Visst är det underbart att Fanny har flyttat!?
Flyttat till något eget, tagit ett steg i rätt riktning. I höst kommer jag åka upp till Umeå och hälsa på! Längtar så grymt mycket!
 
/Jeannie


Kommentarer
maria

Hej

Det var hjärtskärande att läsa hur din allra värsta dag varit.. vi alla som lever med denna sjukdomen kan verkligen sätta oss in i er situation. Att man har så ont att man vet inte vart man ska ta vägen...när ett hopp från balkongen känns mindre smärtfullt än att stå ut med detta varje dag.

Jag har några tips förutom de vanliga magnesium, omega tabletter. Något som hjälper mig mycket är just att dricka ramlösa, färskpressad apelsin & citronvatten varje dag. Babyolja, vaselin och inte använda trosor detta hjälper min vardag väldigt mycket eftersom jag oxå drabbats av ytlig vestibulit.

Som om detta inte räckte så har jag oxå drabbats av Candida Albiacans....vilket begränsar mycket vad jag kan äta och ger mig många andra besvär till råga på uretriten.

Nu till något jag köpte häromdagen som faktiskt fick ner mina smärtor rätt kvickt och är väldigt utrensande för kroppen. Ledins Curite ett välgörande örtte som life säljer. Innehåller maskros, kamomill, brännässla, persiljerot, fänkål och pepparmynta.

Vad tror ni tjejer om Naproxen? Försökt att få det utskrivet? Min pappa har det på recept och en dag hade jag så ont att jag inte stod ut längre (jag har inga akuta mediciner att förlita mig på) till min förvåning så försvann det onda i samband med att jag tog det lugnt ett tag då höll det sig borta en god stund men vilar du dig inte utan kör på direkt så är effekten inte lika bra men visst är det en medicin vi kan behöva?!

Något som skrämde mig ordentligt var din reaktion på användande av preventivmedel :/ jag har aldrig använt p-piller har utskrivet men känns inte lockande...

Hoppas på finare smärtfria dagar för er båda :)


Svar: Jag har svårt för att använda uttrycket, har svårt för att ta orden i mun men ja, vi alla uretritdrabbade vet hur det är titta mot balkongen och längta efter befrielse. Under de här dagarna som jag haft så fruktansvärt ont har de där hemska tankarna snurrat, det enda som får en att kämpa vidare är tanken på alla runt omkring som kämpar med oss. Familj och vänner osv. Det där teet ska jag verkligen lägga på minne, det verkar intressant!

P-piller har börjat skrämma mig mer och mer, jag är fast besluten vid att aldrig mer använda det och ju mer man läser om vad de gör med våra kroppar dess då mer förbannad blir jag när jag tänker på alla sköterskor och läkare som talar för att det knappt finns några risker alls med P-piller.
Jag blir bara mer och mer säker på att det var P-pillrena jag började äta när jag var 15 som är en bidragande orsak till uretriten.

Roligt att du skriver och delar med dig av saker som fungerar för dig!
None None

2013-08-08 @ 21:25:59
URL: http://mitt-liv-med-uretrit.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0