Everything is gonna be alright

I natt sov jag kanske 30 minuter, och jag är inte ens särskilt bitter över det. Det känns ändå okej liksom, även om jag inte sovit en vettig natt på.. jag vet inte hur länge. Jag är sjukt trött dygnet runt nu, men som sagt - det känns ändå okej. Jag är glad ändå. Väldigt glad faktiskt.
Blev bjuden på restaurang igår, gooott och trevligt! Träffade Anneli nu på morgonen (jag var ute och körde halv 7, och sedan när vi pratade med varandra i telefon insåg vi att vi var sjukt nära varandra, så jag stannade och pratade med henne i typ 20 min), jättemysigt! Hon är en liten stjärna i mitt liv <3

Känner mig lite som en hjälte nuförtiden.
En hjälte som klarar av att göra saker trots att jag har så ont, ibland så mycket att när folk får reda på hur ont jag har så gapar dem.
En hjälte som hjälper andra och är solidarisk och delar med sig av saker och tjänster, fastän jag själv inte har det så lätt jämt.
En hjälte som kan le, även fastän många andra kanske inte skulle det om de mådde som jag mådde.
Jag kämpar, och klarar av så mycket mer än jag någonsin trott att jag skulle kunna.
Det känns som att jag lärt känna min uretrit oerhört bra nu, och har verkligen anpassat mitt liv optimalt för det. Jag kan göra så mycket mer nu, fastän jag mår mycket sämre. Ni (inklusive mig för något år sedan) som tror att det blir jobbigare och jobbigare att vara sjuk ju längre tiden går har fel. Det blir bättre och bättre.
 
Jag är awesome. Jag är lycklig.
Tack till dig och dig för att ni finns i mitt liv och gör det så lätt för mig att le :)
Allt löser sig.



/Fanny


Kommentarer
S

Tack för denhär texten. Jag har också uretrit och just nu är jag inne i en riktig svacka (främst på grund av att jag blir illa behandlad av läkare. Det är så tärande). Då är det skönt att läsa en text som din. Det ger perspektiv - du har såååå rätt! Jag ser på mig själv som defekt, dålig, konstig, krånglig, krävande etc etc etc men nu fick jag mig en tankeställare. Att vi uretrit-patienter inte går under av bitterhet och skam och trötthet är ett hjältedåd, precis som du skriver! Men jag har inte tänkt på det så tidigare! Du ska ha stort tack, du gjorde en dålig dag bättre. Kommer garanterat läsa fler gånger.

Svar: Åhh, tack för otroligt fina ord! Det är ju min dröm att någon ska bli gladare!!!:)Det är tyvärr inte ovanligt att bli dåligt behandlad av läkare om man har kronisk uretrit (jag har fått höra jättehemska saker själv), men det gäller att stå på sig! Det är okej att ha svackor också, man måste inte må bra hela tiden.
Du duger du med, och allt KOMMER lösa sig! Hoppas du får en bra dag! :)
/Fanny
None None

2013-05-02 @ 17:37:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0