En vecka tills 20

Känner mig lite konstig idag. Kan inte riktigt bestämma mig för vilket humör jag är på. Ena stunden känner jag mig orolig och osäker, andra stunden känner jag mig väldigt tillfreds och lugn. När jag vaknade idag mådde jag bra, så bra att jag blev lite förvånad faktiskt. Det höll i sig hela förmiddagen tills Linda kom förbi, då började helt plötsligt magen göra ont. Hade det här varit en dag för ett halvår sedan, innan min kropp började utveckla något som jag idag tror är enometrios, då hade detta varit en symtomfri dag. En dag med vårsol och ren lycka över att få känna sig frisk. Men nu orkar jag inte gräva ner mig i det.. nu ska jag verkligen försöka njuta av det som är bra!
 
Visste ni att jag fyller 20 om en vecka? Ni anar inte hur mycket jag ser fram emot det! Jag har ofta haft äldre kompisar och under de senaste åren har jag varit yngst bland vännerna här runt omkring, ganska mycket yngre bland de flesta dessutom. Det är inget som har spelat någon roll, tänker oftast inte på att det finns någon ålderskillnad och de andra säger lika dant men grejen med att vänta i bilen medan de andra går på systemet.. fy fan vad jag har hatat det. Så på tisdag åker jag och tjejerna till systemet, äntligen! Haha.
 
/Jeannie


Kommentarer
Mia

Å men vad tråkigt med magen.. Men inspirerande att du bestämde dig för att skita i det och njuta istället :) ni har ju säkert superfint väder på Gotland nu. Här i Dalarna har det varit skönt och soligt :D

Tänkte på.. På vilket sätt och hur gör det ont eftersom du tror att det är endo? Är det värre vid mens oxå?

Jag har ju oxå så konstigt ont i magen hela tiden, mer molvärk men kan helt plötsligt hugga som knivar..
Tänker att det är blåsan.. Men ibland är det det svårt
att hålla isär allt därnere ;)
Kramad

Svar: Idag är det toppenväder här på ön, soligt och ett par plusgrader. Underbart! Smärtan ligger långt ner i buken och strålar ner. Smärtan brukar sprida sig runt om höfterna och bak i ryggen också. Blir alltid mycket värre vid mens, känns lite som extrem mensvärk. Jag har en kompis som fått samma sorts smärta av sin kopparspiral, jag har också kopparspiral så nu funderar jag på att det kan vara så enkelt att det är den...

Jag har svid i blåsan då och då så jag har lärt mig att skillja på vad som är blåsa och inte, blåsan sitter mycket längre ner än vad man tror har jag kommit fram till. Hoppas du kan få hjälp med magen!
Kram Jeannie
None None

2013-04-04 @ 17:05:20
Mia

Ok, men hoppas att det är så enkelt, det vore ju kanon i så fall! :)
Blir det ändå titthåls. eller provar du att ta ut spiralen först?
Kram

Svar: Jo verkligen! Jag tänkte stå ut tills mötet om två veckor då vi skulle diskutera titthål så får dem bestämma då vad jag ska göra.
Kram
None None

2013-04-05 @ 15:38:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0