Befria mig

Den här veckan har verkligen varit upp och ner, i själen och kroppen, oberoende av varandra. I måndags fick jag som sagt en själslig dipp, och har då och då sedan dess blivit rätt nere utan tydliga skäl, och sedan har det blivit bättre och jag har varit på strålande humör. Sjukdomsmässigt så har de flesta dagarna spenderats på toa fram till middagstid, eller i alla fall haft väldigt ont fram tills dess för att sedan bli bättre.


Har suttit och sjungit och spelat gitarr i ungefär en timme nu, det är mysigt! Älskar att utvecklas musikaliskt. Låten "Release me" hittade jag en tonart som jag fixade den i, så har suttit och sjungit den en hel del för att känna att jag verkligen klarar den. Den låtens budskap kan appliceras på mig på så många sätt, och jag känner att jag sedan några månader verkligen klarat av det hon efterfrågar. Blivit fri. Friare i alla fall.
Förra året var ett väldigt mörkt år för mig. Jag mådde inte bra då. Men tack vare nödvändiga förändringar så mår jag verkligen bättre nu. Mamma sa faktiskt till mig för bara någon vecka sedan att jag var stark som lyckades bli fri, och det känner jag mig verkligen som. Jag är faktiskt stark som lyckades bryta mig lös. I skrivande stund känner jag mig inte så stark överhuvudtaget, men jag vet å andra sidan om att jag blir gladare på någon timme igen. Även om man har lyckats bryta sig loss så känner man sig fången en stund efteråt också. Det peppar mig att veta att jag blir bättre ju längre tid som går. En dag kommer jag inte vara fången längre, en dag kommer mardrömmarna ta slut.

Med sjukdomen som rotat sig in i min kropp är det nog svårt att känna sig helt fri. Dock kännare jag mig friare än någonsin, och så fri som jag är just nu är ändå en nivå som jag kan acceptera (alltså frihetskänslan gällande sjukdomen, inte den jag pratat om tidigare). Den suger i jämförelse med vanliga människors nivå, men den känns faktiskt ändå helt okej och jag måste ändå säga att jag generellt sett är nöjd med mitt liv.

Igår kväll mådde jag så pass bra att jag gick på ett event och FICK ETT PAR GRATIS HÖGKLACKADE OCH EN GOODIEBAG!!!!!!!!!! LYCKA!

Flummigt inlägg, men ibland är man å andra sidan flummig :)
Hoppas ni har det fantastiskt!

/Fanny


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0