Frequency & Urgency

Det här med trägningar tycker jag är så svårt att förklara för de som inte har de. Först när jag läste den engelska versionen så gick det lättare att förklara.

Man delar in trägningarna i 2 kategorier: Frequency och urgency.

För er som inte vet vad orden betyder eller innebörden

Frequency: Att du måste springa på toa ofta, alternativt inte gå från toan för att du kissar ner dig annars typ.
Urgency: Känslan att du behöver kissa, men du behöver inte gå på toa, alternativt att du kan gå ut från toan och fortfarande känna dig kissnödig.

Jag har mycket urgency, men inte fullt lika mycket frequency. Därför har jag alltid sagt att jag har lite trägningar, just för att jag oftast kan hålla mig. Ibland springer jag på toa flera gånger i timmen, och ibland sitter jag där i hur många timmar som helst. Det tog faktiskt ett ganska bra tag innan jag förstod att det var trägningar som höll mig kvar på toa, eftersom jag hade så ont också så förstod jag inte hur allt hängde ihop förrns jag läste på om det.

Så att ha trägningar kan liksom betyda två saker. Dessutom så innebär trägningar ofta smärta också. På samma sätt som när man pratar om smärta, så måste man komma ihåg att trägningskänslorna är individuella. Trägningar för mig kan vara en HELT annan sorts känsla och ett helt annat lidande än för dig.

Tänkte bara ta upp detta ämne, eftersom det har hjälpt mig att förstå mig själv och andra mycket mer.

Har ni några tankar så dela gärna med er! :)

/Fanny


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0