Läkarbesök

Tar ett djupt andetag och bestämmer mig för att dela med mig av gårdagens läkarbesök.
 
Jag tog med mig min mamma som det rivjärn hon är i fall det skulle behövas då jag skulle ta upp ganska många nya saker med Roland. Någonting jag kan bli frustrerad över när jag kommer till Roland är att han alltid med ett leende på läpparna säger ”är det bra med dig?” eller ”är det som vanligt med dig?” Jag vet att det här låter sjukt men jag har gått hos honom sedan i januari, snart ett år, han vet precis hur dåligt jag mått, hur dåligt jag mår. Varför spä på det ytterligare genom att glatt fråga hur man mår? Som sagt, jag är medveten om att det inte låter så vettigt men jag tar det faktiskt som en förolämpning. Varför kan man bara inte hälsa med ”vad roligt att se dig!” och kanske visa liter mer respekt för att han faktiskt pratar med något som är farligt trött på livet.
 
Blodproverna visade ingenting, förutom att jag har lite kalcium i blodet och det ska jag börja äta kalciumtabletter för. Roland vet inte överdrivet mycket om Inter Stim och ska därför ta reda på lite mer information om det samt vilken klinik som är rimlig att ta kontakt med i så fall eftersom operationen inte görs på Gotland. Jag själv ska maila en gynekolog som skrivit om Uretrit i en läkartidning, Roland ville att jag själv tog kontakt med honom för att fråga om vilka metoder han använder sig utav och eventuellt vad han hört om de metoder jag just nu är inne på att jag vill pröva. Mamma ska ta reda på namnet på en läkare från karolinska som är inriktad på kramper, den läkaren har hjälpt en vän till mamma med en liknande sjukdom och henne skulle jag verkligen vilja få kontakt med.
 
Av det Roland tog upp igår som har fastnat mest är att han funderar på att förflytta mig till Sofia hemmet. Jag har hört så mycket positivt om dem så det är absolut välkommet och jag hoppas faktiskt lite att det blir så, men det ligger ju i Stockholm. Det pirrar lite när jag tänker på att jag kanske skulle behöva flytta men Christoffer och jag har ju pratat om det länge, att flytta någonstans så det kanske är ett ypperligt tillfälle. Men det ligger fortfarande inom en avlägsen framtid så jag tror inte jag behöver fokusera så mycket på det just nu.
Ny tid om en vecka då vi ska prata om vad vi kommit fram till så här långt.
 
Jag vill göra Inter Stim!

/Jeannie



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0