Utmattningsanfall

Sorry för en kass uppdatering. Jag har helt enkelt inte orkat. När jag har haft ork över har jag försökt göra något annat.
En sak har dock hänt sedan sist..

I onsdags blev jag inlagd på intensiven. Jag ahde nämligen inte sovit på några nätter, och när jag kom hem från den mycket smärtsamma cystometrin så gav min kropp upp. Härifrån minns jag ingenting, men de som var med mig berättar att jag fick ett krampanfall som man får vid epilepsi. Jag blev som sagt inlagd på sjukhuset och blev utskriven idag. Tydligen var det helt enkelt min kropps sätt att säga "nu räcker det". Jag var så utmattad att jag började krampa helt enkelt.

Detta vart ju såklart ett litet wake-up-call för alla, och jag har nu fått seriös sömnmedicin, lite långtidssmärtstillande och akutmuskelavslappnande om jag börjar få seriösa urinrörskramper. Äntligen verkar läkarna förstå att det inte är hållbart att sova var 3:e natt, och då bara sova några ynka timmar.


Snart ska jag få träffa läkarna igen. Men just nu känner jag, för första gången på väldigt länge, att de inom vården verkligen tar mig på allvar.

/Fanny


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0