Pengalös materialist

Det är fan ingen dans på rosor att kombinera sjukdom med materialism.
 
För det är precis vad jag är, materialist ut i fingerspetsarna. Jag tycker heller inte att det är något fel med att vara det, tycker inte att det finns något fel med att läga värde i fina, snygga, vackra ting som får oss att känna livskvalitet. Nu är det ju bara det att den som inga pengar har, han får utanför galleriornas dörrar stå kvar. Några av er förstår säkert, några av er förstår säkert inte. Jag vill bara förtydliga att jag tycker detta är SKITJOBBIGT! Ingen människa mår bra av att inte ha pengar att röra sig med, man mår inte heller särskillt mycket bättre av att så fruktansvärt gärna vilja jobba men inte kunna...
 
Kom att tänka på detta för att jag nyss hittade en ny hobby för att göra något vettigt av all min sjuktid, insåg ganska fort att jag inte kommer kunna hålla på med det hur roligt att jag än tycker det är, i alla fall inte i samma utsträckning jag just nu skulle vilja. Jag har inte råd.
 
/Jeannie


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0