Nytt sömnmedel

Idag var jag på psykiatrin!
Jag hade fått en remiss dit från min smärtläkare, eftersom jag har så svåra sömnbesvär och de ska vara riktigt bra på området.

TYVÄRR visade det sig att min läkare hade ljugit för mig, och i själva verket skickat remissen för att hon fått reda på att jag skrikit "jag vill inte leva" någon gång då jag haft rejält ont. Jag blev ju inte direkt halvarg då jag fick reda på det, så less på att läkare ljuger för mig och säger en sak till mig och skriver en annan sak i journalen.


Psykiatrikern jag träffade var dock riktigt duktig och tog mig på allvar!
Han förstod att mina ord mer syftade på att beskriva hur ont det faktiskt gör och hur lite jag kan hantera den just då. Efter att ha pratat med någon som faktiskt behandlade mig som en vuxen människa och gjorde klart för mig att han tyckte att jag hade rätt att veta allt om min egna vård, så fick jag ett nytt preparat i dosetten.

Theralen heter mitt nya preparat.
Jag ska ta 40-80 mg ungefär 1 timme innan jag ska sova, och de ska tydligen hålla i sig hela natten.
Detta ska jag komplettera med 50-75 mg Nozinan, som jag tar sedan tidigare.
Imovane, som jag också tar sedan tidigare, ska jag ta tillsammans med de tidigare nämnda preparaten om jag haft typ 2 dåliga nätter i rad och verkligen, verkligen, verkligen behöver en god natts sömn.
Förutom detta provar jag ta Tavigyl, en totalt harmlös anithistamin, som man kan bli lite trött av. Vi försöker alltså angripa min sömn från så många håll som möjligt. Av de ovan nämnda är det endast Imovane som man borde vara försiktig med.

Jag hoppas verkligen att det här funkar. Är verkligen supertrött, sov såklart kasst i natt.

Kram på er!

/Fanny


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0