Ren Intermittent Kateterisering (RIK)

På onsdag ska jag och min läkare diskutera att byta ut Ditropanet, och imorgon ska jag lära mig att kateterisera mig själv.. Åhh! Jag är jättenervös! Hoppas jag inte är lika kass på det här som jag tror att jag är. Hur ska jag lära mig att pula in något där jag har jätteont liksom, att skita i den gränsen?
Jag kommer självklart uppdatera er med hur det går och om det är svårt, gör så ont som jag tror osv. Ni får dock ingen videoblogg på hur man gör, haha :)

Hittade dock den här videon på youtube. Vet inte om det är exakt den förpackningen jag kommer ha, men det är samma princip.




ÅÅÅÅHHHH JÄTTEPIRRIG!
Har någon av er provat att kateterisera sig själv? Kan ni berätta? Någon som vet nåt? Stöd, tack!

/Fanny


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0