Jippi :)

I natt fick jag sova 5 h igen, den här gången med kanske 2 avbrott!
Jag har fått i mig frukosten och kaffet och känner mig fit for fight.
SENT igårkväll blev jag helt plötsligt 4 på smärtskalan, utan knarkhjälp. Senaste min kropp bestämde sig för att bli så smärtlåg självmant.. näe, det minns jag inte.
Det var superskönt och jag stormnjöt, men jag tog mig ändå i kragen och somnade. Fick några varningstecken igår på att det verkligen är dags att somna.

T ex så frågade Annelie mig om jag ville ha gröt.
Efter att ha försökt ta ett beslut i ca 5 minuter kom jag fram till att jag har 0 tankeverksamhet. Jag kunde inte ens gå från tanken gröt--> gott? --> hungrig?

Nu på morgonen mår jag helt okej för att vara jag med. Att röra sig hastigt kan jag fetglömma, men vid extremt stillasittande så kan det ibland gå ner till 4, även om det oftast ligger högre än så.
Trägningar hade jag igår, de är helt okej idag.

Åh, vad skönt det är att mår rätt okej!
Kanske därför alla gnäller så mycket på facebook av att ha varit sjuk i några dagar. "Om inte något kul händer ivkäll blir jag GALEN!" typ. Tänk om min brutala uttråkning (och graden av uttråkning man lyckas samna ihop på några d a g a r) som var mitt största problem. Då skulle mitt liv innehålla sjukt mycket mer livskvalité tror jag. Fast å andra sidan så är ju jag verkligen inte en gnällare, så om jag skulle gnälla över något sånt så skulle jag förmodligen gnälla om en himla massa andra saker, och det skulle sänka livskvalitén. Hmm.
Mitt liv är faktiskt riktigt bra ändå - fastän det är ett liv med uretrit :)

Snabb uretritare-fråga: Har ni ledproblem?
Det är ju ett kännt faktum att reumatiska sjukdomar kan ge uretritbesvär. Många har påpekat för mig att mina leder faktiskt inte är normala. När jag säger att jag inte upplever problem med det, så får jag höra att jag ska se på mina ledproblem som ett symptom.
Aja, mina ledproblem är inte så avancerade:
Överrörlig i många leder, så jag har t ex lättare att stuka foten eller få axlarna ur led än "vanliga" människor. Jag kan uppleva svag (OBS! SVAG! INGET EGENTLIGT PROBLEM ENLIGT MIG!) smärta i de flesta leder varje dag.
Mattias mamma Annelie (som är läkare, dock inte inom mitt område.. hon tycker typ att anding är mer intressant än kiss, råkonstig) sa att jag borde begära av min läkare att få gå till reumaten (?) och göra en ordentlig reumatisk utredning.

En av mina bästa, snällaste, sötaste och omtänksammaste läkare dog nyss förresten. Han var verkligen en hjälte.

Jaja, kram på er!

/Fanny


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0