Blir sakta (med betoning på sakta) bättre

Fick typ 3 kassa timmars sömn (vaknade hur många gånger som helst) nu på förmiddagen, så nu har jag kommit ikapp lite i alla fall. Känner mig inte så pigg än dock, haha.

Har fuskat med profylaxpenicillinet typ 3 kvällar, och jag anar att jag fått en infektion. De gör ju ont på ett annat sätt, och sedan luktar det ju.. Tänkte på det igår morse, och har dragit i mig sjuka mängder vatten (många UVI:s behöver man inte penicillin till, utan kan bli av med själv. Som förkylningar typ), och idag känns det inte lika mycket som en infektion. Hoppas den försvinner snart, en pencillinkur är ju inte direkt det jag behöver just nu.

Migränen som jag fick igår natt har börjat dra sig ur också.

Ja, det går framåt helt enkelt. :)

Tack för all omtanke från er, ni är underbara! <3


En bra sak med att vara såhär stålsjuk, är att jag får maten serverad, hela tiden!
Förutom att det är skönt att slippa laga mat, så får Mattias öva sig att laga mat. När jag gick i 8:an började mina föräldrar jobba rätt långt bort ifrån där vi bodde, så då började jag göra middagarna åt mig och min lillebror. Något år efter det blev jag vegetarian, så även om de var hemma lagade jag min egna mat också. Jag är alltså rätt mat-självständig.

Mattias däremot, har som aldrig lagat särskilt mycket mat, och när han blev vegetarian hade han inte direkt mer erfarenhet :) Så i dagsläget lagar jag oftast maten, för det blir mycket godare så, ahahaah. Nu får han öva att laga mat, så det är ju superbra.
Utöver det är han faktiskt rätt lat när det kommer till matlagning. Jag kan tänka mig att stå hur länge som helst vid spisen, om det lönar sig och blir riktigt gott, medans han inte alls har samma matlagnings-tålamod.

Dock är vi hypade på helt olika smaker.
Jag: Sallader, vitlök, ingefära, cous-cous, S Å S
Han: Fett, muskotnöt, nudlar, senap, salta pinnar, salt, salt, fett

Haha, nemen, han älskar fett och socker, medans jag inte är riktigt lagd åt det hållet.
Jaja, de första gångerna var det lite jobbigt att äta hans mat, men han blir bättre och bättre. :) I förrgår lagade han värsta seriösa maten, so we're getting there!

Ta hand om er! Kul att höra att du är lite mer som en friskis, Jeannie :)

/Fanny


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0