Tja!

Åh, jag vill bara hålla om dig, Jeannie, och tala om för dig att allt kommer bli bra. För det kommer bli bra, okej..!?
ÅÅh, hatar verkligen då man fått se det fina gräset på andra sidan staketet och fått lite hopp, för att sedan stampas ner på sin skitiga sida och begravas. Det är riktigt tufft, och särskilt då man missar något viktigt! 

Jag har varit en råkass bloggare. Förlåt för det.
Jag tycker det är roligast att blogga då jag har något nytt att berätta, och nu har det väl varit samma läge ett tag. Dåligt varenda dag, men är alltid lite bättre någon timme om dagen. Sover ungefär varannan natt, med massa avbrott och självklart inte tillräckligt många timmar.

Haha, för ett tag sedan (minns inte när) så fick jag sova 3 nätter i rad, med avbrott i för sig, men fortfarande närmare normal-strecket än jag kommit på hur länge som helst. Jag antar att "normala" människor skulle gnälla lite över hur trött man var, med tanke på alla avbrott och att det fortfarande inte var 8 fulla timmar.
JAG DÄREMOT vaknade upp och vart nästan rädd över hur utvilad och pigg jag kände mig. "Herregud, nu kommer jag ju inte somna på flera dagar!" var liksom det första jag tänkte, haha.

Helt sjukt vad mitt liv är olikt från standard-livet. Det glömmer jag väldigt ofta bort. Jag har ju verkligen normaliserat ibland extrema saker, så jag kan nästan bli irriterad t ex när folk är helt galna över att de vaknat 2 gånger under natten. För mig är det en självklarhet att man vaknar under natten. Även om jag förstår att det måste vara jobbigt att vakna under natten när man i vanliga fall kan sova rakt igenom, så känns det som man behöver ett wake-up call om att man vaknat 2 ggr en natt är det värsta som hänt en under veckan. Lät sjukt bittert, haha, men jag hoppas ni förstår. Jag blev lite arg på en som kom fram till mig och verkligen beklagade sig enormt över att ha fått fel medicin i en vecka mot en sjukdom, så att den personens botning blev en vecka försenad. Under denna vecka hade personen dessutom smärtstillanden som tog bort smärtan totalt. Hmm, jag vet inte.. Som att gå till en rullstolsklubb och gnälla över att man stukat foten.

Jag har min MR-undersökning idag!
1 h innan förra MR så fick jag sjukt seriösa kramper, så de gav mig lugnande så jag inte skulle bry mig om de smärtsamma trägningarna typ. Hoppas det inte blir så nu. Jag ska ligga helt stilla i ca 1 h, det är sällan jag klarar av det hemma.. Men man får kämpa helt enkelt!
Av någon anledning ska man inte äta 4 h innan undersökningen (trodde det bara var inför narkos typ? kan det vara kontrastvätskan som gör att det är så?), och jag vaknade 3.5 h innan undersökningen, så nu är jag superhungrig. Dock får jag dricka fram tills 1 h innan undersökningen. Får man göra smoothies..? :)

Nepp, kram på er! <3

/Fanny


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0