Hej igen!

Jag veeet, det var jättelänge sedan jag hörde av mig här! Aja, bättre sent än aldrig, right..?

Jag håller på för fullt med katetrarna och Toviazet. Och jag måste säga att det faktiskt går rätt bra! Stundvis på dagarna mår jag bättre än jag gjort på några veckor. Jag får sova varannan natt ungefär. Jag mår fortfarande rätt kasst generellt, men mindre kasst än typ förra veckan :)

Jag känner också att jag blir lite bättre och bättre faktiskt. Jag tror att min blåsa är rätt tacksam över att få vara tom stundvis, och resten av min kropp är väldigt tacksam över att inte behöva vara snustorr :)

Att kateterisera sig är inte särskilt jobbigt längre. Det är drygt att behöva smyga med sig en kateter, när jag är hos Mattias, för att sedan dölja den i papperskorgen, men det behöver jag ju inte göra hemma. Haha, ja, det är typ det största problemet. Om det gör ont, vilket det inte gör varje gång, så går den smärtan över på några minuter bara. Tänk att jag skulle klara av att vara en kateter-brud! Det känns som att man har som skrivit på ett sjuk-kontrakt när man börjar med det. Då är det på riktigt liksom. Typ som ett förhållande är på riktigt när man flyttar ihop, ahah.

Min mage har varit rätt orolig i veckan dock, har spytt en hel del.. Det är framför allt därför jag inte hört av mig här. Råkade ta för mycket ketogan en dag (skulle ta en andra dos, men tänkte att jag hade tagit mycket mindre än jag faktiskt hade tagit), och då mådde jag väldigt dåligt dagen efter. Det är inget farligt, bara jobbigt och går som sagt över på en dag. Det är faktiskt en skrämmande seriös medicin.

Jaja, jag mår i alla fall rätt okej! Nu ska jag läsa bok nr 2 i Conn Igguldens bokserie Erövraren, som handlar om Djingis Khan. Läs hans böcker, de är sjukt bra!

Kram på er!

/Fanny


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0