Dramatisk njurbäckeninflammationskväll

Feber, kräkningar, värre trägningar och smärtor i nedre ryggen.. Ni är väl många som har varit där och vet vad jag pratar om?
Njurbäckeninflammation är det jag pratar om, såklart.
Efter att ha skyllt min feber på förkylning började mer och mer gå snett, och när jag fick den karaktäristiska "jag är så sjuk så att jag håller på att dö"-känslan som man får när man har njurbäckeninflammation, så var det bara att hoppa in i bilen (23.15 på kvällen) och köra till primärvårdsjouren.
Då hade jag alltså alla symptom. Jag bestämde mig dock för att fara först typ 30 minuter efter första spyan, då den där riktiga sjuk-känslan infann sig. Ett starkt symptom är ju just att man känner sig väldigt sjuk.
En sjuksköterska tyckte jag var lite tard som inte for när jag började spy, eftersom jag haft skiten förut.
Tja, vad ska man säga. Jag är väl lite tard.

Jaja, en penicillin-kur blev det av det hela. Veckan som väntar kommer alltså få gå i spyans värdelösa tecken. Ja, om ni inte förstod det så blir jag hemskt illamående av penicillin, oavsätt hur mycket jag kombinerar det med mat hit och dit. Om jag tar pillret just när jag ätit, eller när jag nästan ätit klart, så mår jag som bäst, men det innebär ofta att jag spyr ändå. Usch.

Lite migrän, mens, rejäl förkylning och uretrit på det. Nepp, jag är inte så blogg-taggad just nu, så snälla ha överseende med det. Hela min kropp försöker ha sönder mig, och jag behöver varenda liten Joule till att kämpa emot.
Oj, vad bittert inlägg, haha, men just nu är det inte kul att vara fastlåst inuti min kropp.

/Fanny


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0