Ibland önskar jag att jag aldrig fötts

Visste ni att kroniskt sjuka människor är de enda (i regel) som anser att deras nuvarande livskvalité är sämre än döden? Deprimerade anser sig faktiskt i regel ha mer livskvalité än kroniskt sjuka. De kan många gånger anse sig ha det likvärdigt med döden, medan kroniskt sjuka anser sig ha det värre än döden.
Så känner jag just nu.
Inget smärtstillande, enorma smärtor som aldrig verkar gå ner, mycket större än jag kan hantera.

Herregud. Jag är så less på det här, jag är så less på att vara en torterad fånge.
Jag vill inte.

/Fanny


Kommentarer
Nina

Blir så ledsen över att du mår så dåligt. Det är helt naturligt och ok att känna så när man är riktigt sjuk och du är i en vidrig situation just nu. Men den känslan kommer att förändras när smärtorna lättar! Du kommer att hitta något som hjälper /lindrar till slut, det vet jag! Och då kommer livet att bli roligt igen! Du har ju egentligen ett så bra liv! Tänker jättemycket på dig och skickar en stor kram!

Svar: Hej!Jo, jag brukar alltid bli gladare, men just när man har det som allra värst är det inte roligt!
Jag har ju ett smärtstillande som funkar (ketogan) egentligen, men min läkare är på semester, och de andra läkarna på avdelningen vägrar skriva ut det åt mig.
Tack för omtanken, betyder jättemycket!
KRAM! /Fanny
None None

2012-07-22 @ 09:39:04
Tessan

Hej!
Hamnade här genom uretrit.se länkar. Här har du en till problem samma som jag. det är såå jobbigt!. Jag fick diagnosen för strax 5 år sen (08). ren elände smärta.äter massa mediciner men inget hjälper och jag äter just nu antibiotika i 6 månader pga fick ofta urinväginfektion och uretrit.
Ibland vill jag bara fly ifrån min kropp. Varför ska vi drabbas oss när vi är så unga.

Maila gärna om du vill.

/ Tessan.

Svar: Kul att du hittat hit, välkommen!Det du beskriver känner jag igen mig väldigt mycket i!
Jag skickar ett mail till dig nu. Kram! /Fanny
None None

2012-07-31 @ 22:43:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0