Mycket biverkningar - men förhoppningsvis värt det!

Grattis ännu en gång till hur du mår, Jeannie! Jag är nog inte den ända som fick en extra bra dag av att läsa ditt inlägg!

Jag har fortfarande inte fått smärtstillande (jag anklagades för att langa mina mediciner, remember?) ch har alltså haft en tuff vecka. Dock har jag blivit bättre dag för dag sedan i måndags! I natt sov jag säkert 7 timmar, med en himla massa avbrott såklart, men jag har sovit 7 timmar sammanlagt tidigare i veckan, så jag är bara tacksam!
Idag har jag tighta jeans, smink, ett leende på läpparna och känner mig sprallig. Jag mår bättre idag än jag gjort på länge, dock inte tillräckligt bra för att ha ett normalt liv liksom, men jag kan vara utanför toan eller sovrummet utan större problem.
Jag äter sjuka mängder ditropan just nu, det kan faktiskt vara det som kickar in!

Dock märker jag av biverkningarna otroligt. Mina pupiller är enorma (=väldigt ljuskänslig, triggar migränattacker), jag svettas ingenting, jag kan knappt öppna ögonen på morgonen för att de är så torra, jag äter ingenting eftersom jag har tappat aptiten av muntorrheten och jag spyr ca varannan dag pga slemmet som bildas i halsen pga muntorrheten (jag får ofrivilliga kväljningar utav det). Utöver det så klarar jag inte av att stå längre än någon minut, eller sitta i solen särskilt länge, pga utmattning. Eftersom jag inte svettas så får jag solsting direkt, blir överhettad av minsta lilla ansträngning osv. Jag blir alltså yr och svimfärdig, och det känns som att jag inte får i mig nog syre när jag andas.
Dessutom smakar ingenting gott, eftersom man inte kan känna smaker utan saliv.

Dessa biverkningar är väldigt jobbiga när de väl kickar in. Dock lär man sig leva med dem efter några dagar, och tro mig - de är så mycket lättare att leva med än min, som jag förstår det, överdrivet jobbiga uretrit.
Har jag tur är inte den här dagen en tillfällighet, utan ditropanet som visar vad det går för.

Jag håller tummarna.

/Fanny


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0