Lägesuppdatering + Fråga till er

Oj, vad jag sov i natt. Jag sov säkert 14 timmar med 4 avbrott. Helt sjukt! Det är nästan lika mycket som jag sov sammanlagt förra veckan, haha. Min kropp kanske tyckte det var dags att ta igen lite. Det känns som att jag förtjänade än sånhär natt!
Idag har jag väldigt ont dock. Mindre ont än igår, men fortfarande lite för ont för att man ska kunna hitta på något.
Ligger och tittar på ketoganet typ, är så peppad på att ta en jätteliten dos, bara så att jag blir lite bättre så att jag kan hitta på någonting.. Men jag ska bara ta det när jag har så ont så jag inte står ut. Det är viktigt att hålla på den disciplinen. Ibland är det bara så svårt att acceptera att ha ont.
Åh, vad det suger att inte kunna må bra och ha kul utan smärtstillanden. Någon dag vore det najs att vakna på morgonen av solljuset, jogga några kilometer och bara njuta av dagen. Det låter så mycket härligare än att vakna av smärta för att sedan ha en kamp mellan viljan och kroppen, tills en av de två ger upp.

Det ser ut som jag får en rätt bra lön från jobbet, fastän jag jobbat så lite. Det vore underbart!

En fråga till er som kan sjukskrivningsregler osv:
- Anta att jag kommer vara lika sjuk om ett år, då jag gått ut gymnasiet. Jag kommer inte kunna jobba, och kommer inte börja plugga direkt. Vad är det för någonting jag ska ansöka om då, för att få mitt liv att gå runt? Med tanke på att jag inte jobbat tidigare så ställer det väl till en del? Är det socialbidrag som gäller? :(

/Fanny


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0