KININ

OBS! Detta är skrivet uifrån mig själv, ni kan få andra upplevelser av preparatet!
 
Erfarenhet: Har tagit medicinen dagligen i drygt en månad nu
 
Funktion: Ett kramplösande preparat som i vanliga fall används vid muskelsjukdomar för att lindra kramper och muskelryckningar.
 
Dos: Jag använder Kinin recip 250 mg och tar mellan 2-6 tabletter om dagen. Maxdos är 2x 3 tabletter om dagen och är ofta det som behövs. Att halvera en dos går inte, varje dos måste innehålla två tabletter för att göra inverkan.
 
 
Biverkningar:
- Öronsus står det i bipacksedeln och det låter tyvärr väldigt lindrigt för att det ska stämma överrens med verkligheten. Jag får fruktansvärt hög tinnitus i form av ett högt pipande ljud och ett brus som överröstar det mesta.
- Hörselnedsättning. Jag hör ungefär hälften så bra (eller dåligt) som jag gör när jag inte är påverkad av medicinen. Blir som ett lock för öronen.
- Illamående. Illamåendet var en riktigt jobbig biverkning när jag precis börjat med medicinen då den var väldigt påtaglig och stark. Nu mår jag dock sällan illa och gör jag det någon enstaka gång så är det inget man inte överlever. Verkar alltså som om den biverkningen mer eller mindre förvunnit.
- Rus. Vissa stunder kan jag känna mig lite berusad efter att ha tagit medicinen. Känner mig inte riktigt med på noterna och blicken segar efter lite. Är väldigt noga med att tex. inte köra bil då.
 
För två dagar sedan fick jag även uppleva ännu en biverkning som verkligen kom som en chock. Jag låg på stranden och solade då hela ansiktet plötsligt började sticka och klia. Tillslut kändes det som om hela aniktet brann. Detta höll i sig i tolv timmar (var naturligtvis inte kvar ute i solen efter det) dagen efter var det mycket bättre. På Fass står det att en av 10 000 har fått nässelutslag av Kinin så det måsta antagligen varit något sådant.
 
 Tips: 
Om jag ska bli helt symtomfri eller åtminstone smärtfri så kräver det att jag tar Kinin innan jag känner av några symtom eller på en gång så fort jag känner minsta lilla tecken på att något är på gång. Jag blir såklart inte alltid symtomfri men medicinen drar ner både kramper, smärtor och trängningar ordentligt och ibland blir jag faktiskt som sagt, helt symtomfri!
 
Resultat:
En toppenbra medicin som hjälper mig otroligt mycket och givit mig hopp! Kinin Recip är min bästa kompis just nu. En kompis som alltid finns där när man behöver och som man älskar trots de dåliga sidorna! För även om biverkningarna låter jobbiga så finns det ingen tanke på att stå ut med uretritsmärtor istället för dessa biverkningar.
 
+ Inte beroendeframkallande
+ En välkänd medicin som de flesta läkare känner till
+ Tar bort symtomen helt och hållet eller drar ner symtomen ordentligt
+ Kan tas både i förebyggande syfte och som akutmedicin
- Biverkningarna kan bli riktigt jobbiga. När tinnitusen är som högs och hörseln är som lägst så känner man sig lite isolerad från omvärlden.
- Eftersom Kinin är ett kramplösande preparat så ifrågasätter en del läkare det när man använder det mot Uretrit. Uretrit är mest känt som en kronisk inflamtion i urinvägarna, ofrivilliga kramper i urinvägarna är ännu inte så känt.
 
/Jeannie
 

2012-09-14
 
Får (tyvärr) tillägga att Kinin Recip efter ett tag inte gjorde samma inverkan som den första månaden. Det blev ett väldigt tråkigt konstaterande konstaterande. Jag tar dock Kinin fortfarande ibland, mer som en akutmedicin. Har ännu ingen uppfattning om vad den gör för kramperna nu, efter att den inte har samma inverkan som den första tiden av daglig dos.
 
/Jeannie
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0