In order to do that, you must do this, this, this and this



Ja, så många piller brukar jag i regel ta innan jag tar mitt smärtstillande. Dessa piller är alltså bara piller som gör att min kropp ska ta emot ketoganet så bra som möjligt. Min läkare har rekommenderat att jag ska ta alvedon med, men jag tycker inte det gör sån stor skillnad så jag skippar det.

Vad jag tar i kombination med ketoganet:
  1. Papaverin. Ett kramplösande medel som samarbetar väldigt bra med opiater och ökar den smärtstillande effekten (man behöver ta mindre ketogan alltså)
  2. Ondansetron. Ett preparat som motverkar illamående och klåda. Illamåendet dras ner drastiskt, men klådan är dock kvar.
  3. Nipaxon. Ett receptfritt medel som används mot hosta, men har visat sig öka ketoganets verkan avsevärt.
  4. Diclofenac. Även det ökar ketoganets verkan, enligt läkarna i alla fall. Jag märker ingen skillnad.
  5. Cetrizin. Anti-histamin mot den brutala klådan.


Man behöver såklart inte göra allt det där, men för att ta så lite som möjligt utav ketoganet, och må så bra som möjligt när jag tar det, så är detta nödvändigt.
Brukar ni också ta en himla massa "extra-piller" till era mediciner? 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0