Långsam återhämtning

Åååh, jag verkar aldrig komma ut ur det här sjukhuset!
Det var meningen att jag skulle ut typ vid onsdag, och sedan fredag, och sedan måndag, men no way att jag kan fara hem i morgon. Jag klarar av korta sträckor med rullator, men kan inte sitta upp särskilt länge, eller stå.

Biverkningarna från medicinerna är rätt många:
  • Svettningar. Riktigt seriösa svettningar.
  • Hörselnedsättning. Folk får skrika åt mig i princip, + att det tjuter i öronen.
  • Lågt blodtryck. Som att yrseln inte räcker.
  • Trötthet. Jag håller på att somna dygnet runt liksom.
  • Illamående. Ja, det suger.
  • Minskad aptit. Jag äter i princip ingenting nu.

Sedan tillkommer muntorrhet och sånt där vanligt med såklart.
Jag får nu sömntabletter varje kväll, för att mina smärtstillanden suger så pass att jag inte kan somna utan dom.


FAST Å ANDRA SIDAN har jag sjukt mycket tid att döda, så jag har kollat igenom många bra serier :) Dessutom får jag all mat vid sängen, och får kakor varje dag!

Min läkare har sagt att första veckan, å kanske andra, kommer vara svår med mina nya mediciner, att jag helt enkelt få ta det. Jag ska kämpa som ett lejon, men det känns lättare att göra hemma.

Hoppas jag är ute härifrån snart!

/Fanny


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0