Valborg!

Tjohoo, ikväll är det valborg! Ärligt talat så ser jag inte riktigt poängen med det (en kompis som är i Australien sa att hon trodde att det vara svårt att sälja in att de skulle tända en stor eld så att alla demoner far iväg och fira det), men på valborg brukar alla vara med pepp än vanligt och ja.. Det brukar som alltid bli roligt.

Igår morse satt jag på toan typ förevigt. Jag hade inte enorma smärtor, men det gick bara inte att gå ut.
Jag sov jäääättemycket (8-9 h, vaknade 2 ggr tror jag). När jag vaknade hade  jag lite trägningar (vilket man SKA ha på morgonen) och var hyfsat smärtlåg. Om det är ditropanet endast, eller om kolhydraterna spelar någon roll - i don't know. Skönt är det i alla fall!

Helena:
Du ger mig tofu-hopp, vilket jag tackar oändligt mycket för. Menar du mjuk eller hård tofu? Eller som jag förstår det finns det typ oändligt många varianter. Jag vill bara göra exakt rätt så att jag inte tappar hoppet om tofu totalt sen för att jag gjort fel :)

Ikväll blir det middag med brudisarna, sen fekke. Jag tror faktiskt att jag kan dra med på kvällen också idag, jag mår verkligen bra för att vara jag! Funderar på att ta värsta promenaden nu på morgonen och gå in klackarna jag ska ha ikväll. När jag klarar av promenader så är det verkligen en bra dag.

Hoppas ni får ha en smärtfri och rolig kväll :)

/Fanny


Kommentarer
Helena

Hård tofu brukar funka bäst! Jag köper antingen Alpro Soyas eller Kung Markatta, båda brukar finnas på typ Ica eller andra stora mataffärer. Det brukar finnas billig och bra tofu i asiatiska matbutiker också!



Jag har förresten en fråga. Känner du någonsin att du vill ge upp och bara skita i att försöka behandla och istället operera bort allt och få en stomi istället? Jag tänker att du verkar ju haft det överdjävligt jobbigt så himla länge. Finns det med som ett alternativ för din del?

2012-04-30 @ 15:52:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0