Äntligen sömn

Igår mådde jag inte alls bra. Jag lyckades inte somna något under dagen på grund av all smärta, fastän jag har en enorm sömnbrist. Sjukt irriterande.
Mot kvällen började kramperna ta över mig. Hela jag låg och vred och skakade mig sängen. All smärta, kramper, trägningar var helt enkelt omätbara. Helvetet ryms inte 1-10.
Eftersom det var ett tag sedan jag tog Ketogan, så blev det så igår kväll. Och vad jag sov!

Det är ju det Ketoganet är för
, ta bort smärtan så pass att jag ska kunna somna. Dock vill jag inte bli beroende av så jag tar det med någon/några dagats mellanrum. Min läkare ville att jag skule ta det varje kväll, så att jag garanterat kan somna. Om man gör så så måste man sedan trappa ner och sedan avsluta, för då har kroppens egna smärtstillande tagit lite stryk och behöver återhämta sig.

Hur som helst:
JAG SOV!

Jag fick 6 h inatt, den ni! Jag vaknade inte en enda gång, jag bara sov 6 h i sträck.
Kanske säger en del om hur mycket sömnbrist jag har. Kan inte menas en natt som jag sovit så bra, så länge.

Fick halluciationer igår kväll, för att jag var så sjukt trött. Jag tog en promenad, och det kändes och såg ut som att jag var tvungen att vada fram på asfalten.
Jag googlade om detta såklart, eftersom ja.. det kändes helt enkelt inte så nyttigt.
Tydligen kan man få kraftiga hallucinationer om man inte sovit på 3 dygn, eller sovit någon ynka timme per natt i 1-2 veckor. Skönt att höra att det var normalt, men min sömnbrist är jobbig som den är, behöver inga hallucinationer på det liksom.

Nu är jag verkliiigen jättetrött, känns som att det skulle behövas mer sömn.
Av informationen att se dubbelt och se saker som inte finns, så behöver jag något akut. Det är fortfarande kvar, jag se inte riktigt som man ska se. Om jag inte somnar om inann 12 eller ngt så drar jag till akutens å får de söva mig eller något.

Jaja, fick en jättebra natt i alla fall. Hoppas nästa blir lika fantastisk.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0