Flumerier och logik på akupunkturen

Vet ni vad jag just nu sitter och trycker i mig..?
Tonfisk med vitlök i. Ingen höjdare kan jag tala om, såg hur snuskigt det lät nu när jag skrev det också! Hade inte ätit något sen nio i morse så höll på att dö av hunger här för en stund sen. Har varit på akupunktur idag och pratat ännu mer kost, hur männsikans kropp fungerar enligt kineserna och deras medicinska teori, massa sånt där flum. Men vet ni vad, jag tycker det är skitintressant! Finns mycket logik i flumerierna också som man inte tänkt på tidigare. Ungefär som det här när man får en sjukdom. Det första vi gör är att gå till en läkare och förutsätter att vi ska få några piller för att sjukdomen ska försvinna. Borde man kanske inte först fundera på vad man själv kan ha gjort för att utlösa sjukdomen? Som att äta något som inte är bra för kroppen eller liknande. Alltså nu fattar ju jag också att inte alla kan rå för att man fått diabetes, cancer, fibromyalgi osv. men i viss mån ligger det ju något i det!

Sen kan det reta mig till vansinne att just jag inte ska få äta vad jag vill. Alla regler får mig att gå runt och vara hungrig varje dag bara för att jag inte vet vad jag ska äta! Det får inte innehålla socker, kolhydrater, eller mjölk. Helst så lite salt som möjligt också. Tjoho, ser fram emot att laga middag! Jag fuskar ganska mycket med kolhydraterna kan jag ju erkänna men det är inte utan att få dåligt samvete för mig egen del och det blir så för att jag helt enkelt inte vet vad jag ska äta. Idag har jag ätit äggröra och tonfisk. Ikväll tror jag att jag ska försöka äta någon köttbit med blomkål och lite sås. Får väl fixa någon potatis till stoffe så han inte går under haha.

Fick ont på väg hem idag. Lite trängningar och rivande känsla, medelkraftig kramp. Helt omöjligt att slappna av. Hur ska det gå imorn?, måste försöka sluta tänka och oroa mig!

/Jeannie


Kommentarer
Maria

Hej



Jag försöker också att utesluta socker, jättesvårt och vet inte hurvida det hjälper men de senaste dagarna har jag upplevt mindre rivande obehag, slump kanske?



Tänkte bara fråga då jag sitter här med den brännade känslan, känns ärligt talat som jag ska brinna upp invärtes. Har ni några tips hur man kan lindra eller genomlida det?



En sista fråga, jag känner en konstant svullnad/ömhetskänsla är det något ni kan relatera till?



Kramar

2012-04-25 @ 08:54:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0