Vänner som stannar, vänner som försvinner

Många som lider av någon form av kronisk sjukdom säger att man först efter att ha fått en sådan diagnos man vet vilka vänner som faktiskt är riktiga vänner. När något jobbigt inträffar i en människas liv finns det alltid människor runt omkring som antingen stannar kvar och finns där eller som försvinner..

Fick ett telefonsamtal från en speciell person tidigt i morse som.. först fick mig att bara koka inombords. Christoffer som låg brevid och hörde bara skakade på huvudet, orkade inte ens lägga någon energi på det. Och det är just det. I efterhand, när jag hunnit tänka och sortera orden känner jag, varför lägga energi på någon som inte förstår? Förstår hon inte nu kommer hon aldrig kunna förstå.

/Jeannie


Kommentarer
Anonym

du måste ju förstå att när du inte är i skolan drabbar det andra också. det är inte bara du som blir lidande när du inte är där.

och det är inte så lätt att förstå när man typ inte vet någon om din sjukdom och vad du går igenom..

2012-04-17 @ 15:15:26
Fanny

Samma sak hände mig.

Skulle på bio med en kompis, men fick det jättejobbigt i sista sekunden. Hon tog det som ett svek och att jag aldrig offrade något för henne. Hon visste mycket väl hur sjuk jag var, men någonstans där inne tror jag att hon tvivlade på om jag var sjuk - i alla fall under den kvällen.

Vissa vinner man, andra förlorar man. Många gånger också för att de inte fått illräckligt med information eller att de bara inte förstår hur allvarligt det faktiskt är.

Kram.

2012-04-17 @ 18:57:13
URL: http://urinrorskatarr.blogg.se/
elin

så man är inte vän med dig om man inte förstår vad du genomgår nu eller vadå? för isf är inte jag din vän heller, för jag har inte en blekaste aning om hur det är för dig. du ska nog ta det lite lungt hur du uttrycker dig. särskilt så här, på en blogg. jag kan slå vad om att hon inte menade något illa utan att hon tyckte att det var ganska viktigt. sen så försa du ju dig ganska rejält när du sa att du var i stan och solade igår?

2012-04-18 @ 14:29:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0