Lär mig betydelsen utav "Aj!"

Igår satt jag på toaletten i princip hela dagen på grund av smärta.
Någon gång efter 1 på natten blev det bättre och jag somnade. Jag sov en hel natt utan att vakna (.....!!!!!) och vaknade nu klockan 11. Det är nästan 10 timmars sömn! Det är ju ungefär vad jag brukar räkna med att få på några dagar, det är verkligen sjukt!

Dock så vaknade jag inte av fågelkvitter, utan av rejäl smärta och trägningar, så det var bara att springa iväg till toaletten. Nu sitter jag här med smärta och kramper, precis som vanligt. Jag kan ha ondare än såhär, absolut, men det är verkligen tillräckligt mycket smärta för att blå himmel och sol inte ska kunna locka ut mig.

Ibland blir mina kramper så allvarliga att jag bara skriker och hela min kropp börjar krampa på grund av all smärta. Igår skrek jag av smärta några gånger, och Mattias fick i princip bära mig till toaletten eftersom jag inte kunde gå själv för jag hade så ont.

Det känns som att kramperna blir värre och värre sedan jag steg upp, och ondare än såhär vill jag verkligen inte ha. Aja, det får bli att dricka några hinkar vatten och kolla lite på House. Jag är i alla fall inte döende eller väntar på en allvarlig operation som kan ge mig hjärnskador. Dessutom finns det fil och flingor i köket (asgott!) som jag ska få äta sedan, mums!
Kom och tänka på att jag ska på urologen på måndag. Åh, vad glad jag blir bara av att tänka så här!
Tårarna på kinderna torkas bort och jag börjar le istället.

Jag tycker så synd om er som inte kan le trots allt. Träffa en psykolog, ni kanske rent får antidepressiva, vad som helst - livet blir såå mycket lättare då man skrattar åt sina misstag, lär sig av dem om det går och ser fram emot det som händer härnäst.

Ett litet gladtips: En sak som alltid gör mig lycklig under en lång, lång tid är att göra något för någon du inte känner, utan egentlig egen vinning. De behöver inte ens märka det. Ställ dig upp för någon som behöver sitta mer än dig, öppna en dörr för någon, lyssna på ett tal på torget eller vad som helst. Det gör en verkligen lycklig.
Sedan dessutom - om du kan göra en total främling lite, lite gladare, nog kan du väl hjälpa dig själv med?

/Fanny


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0