Toa-dag, illamående och sömnbrist


Vaken. Ofrivilligt.
Har knappt fått sova på hur länge som helst, minns inte senaste 8h-natten längre.
Den här dagen har gått i smärtans tecken. Tårar har fällts och jag har suttit på toa i princip hela dagen.

Där kring 20.00-snåret blev jag dock tillfälligt bättre en liten stund, så jag passade på att sova. Jag fick 3 timmar innan jag vaknade och inte kunde somna om. Jag kan somna hur lätt som helst i vanliga fall, men det är omöjligt när man har så ont. Funderar på att ta Ketogan nu, det har ju gått några dagar sedan sist så det är ju okej. DOCK har jag inte sådär jättemånga kvar, och jag vill spara så mycket som möjligt.
Dessutom har jag mått jätteilla idag (har gjort det senaste 2 veckorna. Varför..!?) och illamående + Ketogan går inte så jättebra ihop.

Ska gå upp och hämta en frukt nu tror jag. Kan vara bra, har knappt ätit senaste 2 veckorna på grund av illamåendet, och frukt är det enda som går ner utan att min mage försöker begå självmord. Minns ni att jag skrev om magsjuka för ett tag sedan? Det var då det började, illamåendet alltså. Mailade just min vårdcentral om receptförnyelse på Sumatriptan (min migränmedicin) och bad också att få komma förbi så får någon läkare gräva i min rumpa eller något, så jag börjar kunna äta snart igen. Ser ut som en liten sticka nu.

Aja, jag tror det blir Ketogan ändå. Jag M Å S T E få sova snart, det är ju inte som att kroppen blir friskare av ständig sömnbrist. Jag gör mitt bästa för att inte sova på dagarna, även om jag mår bättre. Vill ju inte vrida på dygnet. Jaja, HEJDÅ! :)


Update: Det blev Ketogan tillslut. Tog Ondansetron (tablett mot illamående som jag fått utskrivet för att ta i samband med Ketogan) ungefär 40 minuter innan jag tog Ketoganet och har nu otroligt mycket mindre ont. Läskigt hur mycket det funkar. Är till och med mindre illamående nu än innan jag tog det, eftersom Ondansetronet hjälper till så mycket.
Nepp, ska somna nu. Blir en sen kväll imorgon, ska planera ett moment i Ledarutbildningen då. Blir första gången jag får vara ledare för ledarutbildning, jätteroligt! Älskar att vara konfirmandledare, och älskar ledarutbildningen och älskar momentet jag ska planera. Att får göra något man älskar kanske bara någon gång i månaden höjer verkligen livskvalitén enormt.
Tror att sånna saker är en stor orsak till att jag aldrig slutar kämpa, inte låter mig själv dras ner. En dag ska jag kunna göra det jämt om jag vill det, istället för någon gång per månad. Så bra som min själ mår utav det någon gång då och då, kommer jag må varendra dag senare. Håller motivationen på topp. En dag blir jag frisk. Jag längtar verkligen. Inte på depp-sättet, mer förväntansfullt.
Life is good.

Tänkte börja länka mina läkemedelsFAQ om läkemedel jag skrivit om i blogginlägg, så kan man snabbt läsa på om vad jag egentligen snackar om. Begär verkligen inte att ni ska kunna alla mina mediciners egenskaper utantill.

Ketogan: LÄNK




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0