Stomi?

Från Helena:
Hård tofu brukar funka bäst! Jag köper antingen Alpro Soyas eller Kung Markatta, båda brukar finnas på typ Ica eller andra stora mataffärer. Det brukar finnas billig och bra tofu i asiatiska matbutiker också!

Jag har förresten en fråga. Känner du någonsin att du vill ge upp och bara skita i att försöka behandla och istället operera bort allt och få en stomi istället? Jag tänker att du verkar ju haft det överdjävligt jobbigt så himla länge. Finns det med som ett alternativ för din del?

Svar:
Haha, just idag är faktiskt en av mina sämre dagar så jag är asbitter och hoppas jag blir överkörd så jag blir förlamad på underkroppen.

Nemen, självklart har jag funderat på det.

Det närmsta jag och läkarna kommit fram till är att öka min ditropandos (medicinen jag blir bättre utav) och sedan så får jag käka profylaxpenicilin + använda katetrar för att lyckas tömma blåsan. Det skulle innebära sjuka biverkningar och en himla massa kateterschabbel, men det är jag ändå beredd att göra. Det skulle göra mig smärtfri, eller i alla fall väldigt smärtlåg.
Mitt i det pratet var jag tvungen att byta avdelning, och min nya läkare vill testa några nya metoder som kanske kan bota, men senare så gör vi det om det inte funkar. Alla läkare är eniga om att det är sista utvägen, för då ge rman ju upp hoppet om botning. Dock tycker jag inte alternativet låter så härligt heller. Många är griniga just för att ja.. då är jag som lite fast där. Jag känner dock, att om botning inte verkar vara ett alternativ så kanske lindring är ett vettigare.

Stomi känns lite längre bort. Dock är det ju självklart en möjlighet. Jag har som tänkt, att om kateterteorin suger i praktiken.. ja, jag har väl inte så mycket till val.

Jag är sjukt envis, med vinnarskalle och ger inte upp i första taget. Jag tror att det har hjälpt mig en del på resan. Om man såg en boxningsmatch mellan människofanny och kasst urinrör så skulle nog de allra flesta lägga pengar på mig. Jag tror att jag vinner tillslut, jag tänker minsann inte låta några centimetrar som tycker om att hänga med kiss vinna över mig.

Men jo, just nu är jag rätt sugen på att inte ha ont.


Ps. Jag har kört på mjuk tofu jämnt. Det här har ju verkligen potential att bli succe!
/Fanny


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0