Mysig natt + blä-dag

Sov länge och bra i natt! Det var det jag syftade på med mysig natt, inget annat ;)
Vaknade en gång, och då behövde jag inte ens gå på toa, utan kunde somna om.
Jag fick det värre igår, men det gick som sagt bra ändå!

Idag är det mycket värre, jag kan inte ens gå ut från toan nu. Har suttit här i ungefär en timme och lär sitta här minst lika länge till. Men jag är som ändå värsta glad :)
Jag höjde ditropandosen i morse, det brukar ta ungefär 1-2 dagar innan det slår till och jag bombökar den. Om jag tar jättemånga första dagen så kan jag ta högdos andra dagen och kroppen beter sig som att det har varit högdos länge. Jag ska ju åka buss i 9-10 h imorgon, då orkar jag inte ha såhär ont och sitta på en busstoa (om den ens funkar nu).
Äh, det löser sig. Jag kommer ha ett par fantastiska dagar!

Måste lämna urinprov och göra ett miktogram (flödesmätning) på urologen i veckan.
De kan inte ta och läsa i min journal, utan vill ha fräsha test tydligen.

Angående utvidgad/utökad urinodling:
I kallelsen jag fick till urologen stod det vilka tester jag skulle göra på drop-in tid innan jag kommer dit. De hade inte kryssat för den rutan, men utvidgad (utökad urinodling fanns som ett alternativ! Här i Umeå vet jag alltså 3 avdelningar som har föreslagit det testet för mig. Konstigt att många av era läkare inte känner till det, när så många av mina gör det.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0