Bara för att man är sjuk så betyder inte det att man inte kan vara snygg

Hej allihopa där ute! :)
Har haft en till och från dag. Stunderna det har varit från har varit sjukt bra dock. Har träningsabstinens, men det var fortfarande inte tillräckligt bra för att träning ska vara rimligt. Har lagt ner kanske 2 h på toan idag, vilket är väldigt bra!

Hatälskar att läsa era historier. Jag är ledsen för att ni inte mår bra, men glad över att ni har hittat till sidor där andra med uretrit finns, och att ni även delar era tankar med andra. Jag tror att vi stärker varandra ordentligt på det sätter. Jag tror verkligen att det är jätteviktigt.

Helena:
Tack för tipsen! Alla gånger jag provat tofu har jag misslyckats totalt, men det här lät rätt enkelt och gott, så jag köper tofu nästa gång jag handlar. Den får en chans till.
Jag vill hålla nere mejeriprodukts- och äggkonsumtionen maximalt, och strävar efter att bli vegan såsmåningom. Så länge jag bor hemma och delvis bor i ett annat hushåll så är det helt enkelt inte rimligt (mamma och pappa har det nog körigt med att jag är vegetarian och löpefri). När jag flyttar hemifrån blir jag vegan, men just nu blir det helt enkelt för jobbigt.
Tyvärr är jag en nöthatare, vet att det vore jättenyttigt för mig att äta nötter, men jag tycker de smakar hemskt.

Veronica:
Jag lämnar över det långa svaret till Jeannie. Det känns som att hon vet lite mer om ämnet. Klart jag har haft ångest, men jag tror ångesten blir mycket värre om man inte har konstant smärta dygnet runt. Jag har som funnit mig i min sits totalt, det var så många år sedan jag hade rejäl ångest över min sjukdom. Jag har smygångest ibland, men inte såå mycket, så jag känner att Jeannie kan hjälpa dig mer där, eftersom hon verkar ha haft mer ångest än jag har. Känns som att det låter som att jag inte tar psykiska besvär på allvar, vilket jag verkligen, verkligen gör, och det är just därför jag känner att det nog vore bättre för er med jobbig ångest att få höra om fler i den sitsen.
Men det är klart jag skrikit så högt jag kan upp i taket och krävt att Gud ska förklara för mig varför han är en sådan sadist..


När jag är mellansjuk, dvs för sjuk för att gå ut ur toan, men fortfarande är tårfri, så kan jag tycka det är skönt att fixa sig. Man behöver inte göra så mycket, bara piffa till sig lite så att man känner sig snyggare och fräshare. Jag blir nog inte friskare av det, men jag får mer energi och blir lite gladare.
Jag just nu:


Mina pupiller är alltid jättestora, så det ser ut som jag är hög hela tiden, haha. Men det bra med det är att jag ser brunögd ut, fastän jag är rätt ljust grön/blåögd. Tycker jag är snyggare i bruna ögon.

/Fanny


Kommentarer
Anonym

Slänger in ett till tofutips :) det är så jäkla enkelt och gott att alla borde göra det!

Riv ner några morötter och en lök + lite vitlök i en skål. Smula ner ett paket tofu. Krydda med valfria kryddor + massor av färsk rosmarin. Tillsätt lite mjöl eller något bra bindningsmedel (vet inte om typ maizena är fritt från kolhydrater?) och forma biffar. Stek och ät! Superlätt, supergott, särskilt med tex guacamole eller tratziki

2012-04-29 @ 11:40:53
Helena

Nu kom mina jävla fummelfingrar åt knappen igen. Jaja, skitsamma! Tofubiffar är en bra grej.



Med vänlig hälsning, tofu-freaket.

2012-04-29 @ 11:42:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0